Αρτεμίδωρος ( συνέχεια 1η )

Η συνέχεια της Ιεράς Ιστορίας και κατηχήσεως περί Αρτεμιδώρου. όπως τη διηγείται  η Σεβαστή μας Προγιαγιά  και Myλαίδη…

O Αρτεμίδωρος στριφογυρνούσε στο σκληρό ανάκλιντρό του μ΄ έναν ανεξήγητο εκνευρισμό αταίριαστο σε όψη αγίου. Η θέα από τα πολύχρωμα φύκια του κήπου του, που κάποτε τον γαλήνευε, τώρα τον άφηνε αδιάφορο. Ακόμη και τ’ αγαπημένα του κοράλλια, που συνήθιζε να κόβει τα λουλούδια τους και να τ΄ αφήνει στις ακρογιαλιές, μετά από κάθε έξοδό του απ΄το νερό, συνήθεια για την οποία ο ιερός Σπυρίδων τον είχε σκληρά επιτιμήσει, αποκαλώντας τον νάρκισσο, τού προκαλούσαν άγχος αντί για ευχαρίστηση.

Καθόλου δεν ξαφνιάστηκε, όταν είδε να ξεπροβάλει μέσα απ τις ανεμώνες ένας ιππόκαμπος σε μέγεθος και με συμπεριφορά γάτου, που τον πλησίασε απροσκάλεστος κι άρχισε να τρίβεται στα πόδια του, γουργουρίζοντας σαν βαρύτονος.

«Θαύμα ή φανταστικαί επιβουλαί της διανοίας;» αναρωτήθηκε.

Η αμφιβολία του τον άγχωσε ακόμη περισσότερο. Η αμφιβολία είναι θάνατος πρώτα για τους θεούς και μετά για τους αγίους κι η αμφισβήτηση η ταφόπλακά τους. Ας είναι καλά η Βασσίλω, – ο Άγιος είχε αλάνθαστο ένστικτο, το απέδειξε όταν τον έστειλε να τη θεραπεύσει- και το εκκλησάκι της ακρογιαλιάς της, συχνά πυκνά οι πιστές περνούν κι ανάβουν το κεράκι τους. Ο Άγιος βέβαια δεν είχε ανάγκη, το χε και δίπορτο. Από τη μια το λείψανο, από την άλλη η χειρ.

Εκείνος, όμως, έπρεπε να εργάζεται αόκνως για να κρατηθεί ζωντανός στις αναμνήσεις των πιστών του και να εξασφαλίσει την αθανασία του. Πόσος καιρός είχε περάσει από την τελευταία φορά που μια προσευχή τον ανακάλεσε μεταξύ των ανθρώπων για να θεραπεύσει με το θαύμα του; Πολύς…
Χάιδεψε αφηρημένα τον ιππόκαμπο και πήγε να πάρει το νέτμπουκ του.

Η Βάσω κρατήθηκε από την υπερχείλιση και με το βλέμμα έψαξε για τον ναυαγοσώστη που τη βοηθούσε κάθε φορά να βγει από την πισίνα και να καθίσει στο καροτσάκι της. Με έκπληξη είδε πως είχε απομείνει μόνη. Είχε βραδιάσει και το ζεστό νερό έφτιαχνε υδρατμούς στον κρύο φθινοπωρινό αέρα, ενώ πάνω απ το κεφάλι της έσκαγε το χλωμό φεγγάρι.

Ένιωσε μια αφύσικη ευχαρίστηση κι αποφάσισε να μείνει λίγο ακόμη στο νερό. Ξαφνικά από τα αποδυτήρια των γυναικών ακούστηκαν φωνές αγανάκτησης και ο ήχος από μεταλλικούς φωριαμούς που έπεφταν. Ένας νέος άνδρας, παράξενα ντυμένος, βγήκε τρέχοντας, σαν κυνηγημένος, και χάθηκε πίσω από τους θάμνους. Η Βάσω αναστέναξε και τράβηξε το σκοινί που ειδοποιούσε τον ναυαγοσώστη….

 

This entry was posted in Βίοι Αγίων - Λειψανοθήκαι, Φυσιογνωμίες, MyΛαίδη. Bookmark the permalink.

24 απαντήσεις στο Αρτεμίδωρος ( συνέχεια 1η )

  1. Ο/Η Προγιαγιά λέει:

    παπούλη, ευχαριστώ πολύ για την επιμέλεια.

  2. Ο/Η Propator λέει:

    Χωρις αμφιβολια προκειται για τα πλεον προχωρημενα και εγκυρα κειμενα του διαδικτυακου λογου τουλαχιστον απο το ξεσπασμα της κρισεως και ‘δωθενες.
    Ο κοσμος στον οποιο μας οδηγει το αφηγημα ειναι υπ-αρκτος (υπο την αρκτον) καθοτι τον πατησε η αρκουδα του συγχρονου υλιστικου ρεαλισμου που ονομαζουμε πραγματισμο ομως ειναι παντα εδω ικανος οχι μονο να συναγελαζεται με τον πραγματικο κοσμο αλλα και να τον μετουσιωνει: «Θαύμα ή φανταστικαί επιβουλαί της διανοίας;» αναρωτήθηκε ο Αγιος.
    «-Μα αυτο ακριβως ειναι «αι φανταστικαι επιβουλαι της διανοιας», ενας ευρυζωνικος χωρος μεσα στον οποιο συντελουνται τα θαυματα» απαντησε η κυρια του, «εν τω μεταξυ μην ξεχασεις, οταν γυρισεις, να φερεις και μισο κιλο φετα»!!!

  3. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    Σημειοτέον πως , αν και δεν ίθισται,
    ο Άγιος είχε Κυρία

  4. Ο/Η Propator λέει:

    Τι ορεα?
    Πραγματικα προκειται για κειμενα υψηπετη και μαλιστα σε υψη που δεν πολυσυχναζει το οξυγονο!
    Ελπιζω να συνεχιστουν καθοτι αποτελουν για το μπλογκ του Παπουλη οτι και οι δοσεις του δανειου για την χωρα.
    Ειναι προφανης η ενδεια και η ματζιριά στην οποια εχει περιελθει το μπλογκ λογω των επιλογων και της αδιεξοδου πολιτικης του διαχειριστη του ο οποιος αφου διεσπασθη απο το πατρωον διαδικτυακο κομμα των καυσοκαλυβιτών προεβει στην δημιουργια δικου του για να αποδειχτει ομως στη συνεχεια εφαμιλος του Ιωαννου Δημαρά με τον οποιο αλλωστε μοιραζονται πολλες κοινες αγωνιες για την πατριδα και τον σοσιαλισμο, ειδικα ομως την αγωνια μηπως γινουμε προτεκτορατο των …ξενων!
    Πιστευω οτι η τεχνικη υποστηριξη της Προγιαγιας με παροχη υψηπετων ποστ και την βοηθεια του Αγιου Αρτεμιδωρου να γινει το θαυμα που θα τον απαλλαξει απο τον σφικτο εναγκαλισμο του με την νεολαια και οποιες αλλες κακες εξεις και θα τον βοηθησει να ενταχθει στις ταξεις του κοινωνικου φιλελευθερισμου και της ελευθερης αγορας!
    Α(χ)μην!

  5. Ο/Η Προγιαγιά λέει:

    Ίσως μερικά φλας μπακ να βοηθήσουν περισσότερο την κατάσταση, μιας και ο Αρτεμίδωρος περνάει, όπως είδαμε, την κρίση του. Θα δούμε διότι τέλειωσε και η θερινή χαλαρότης. Οπωσδήποτε θα ήταν σωτήρια η σύγκλιση των θαυμάτων του εν λόγω με τα θαύματα της χειρός. Ευχαριστώ για τα καλά λόγια που μού δίνουν δύναμη και κουράγιο.
    Διότι έχω να ασχοληθώ και με τον επίσκοπο Ισίδωρο και τους προπάτορές του, πολλή δουλειά.
    Προσοχή όμως, η αντιφιλελεύθερη στάση του παπούλη με οδήγησε σ΄ αυτήν τη οργιαστική θαυματολογία.
    Πώς λέγαμε παλιά θέση/αντίθεση/σύνθεση;

  6. Ο/Η papoylis λέει:

    Επειδή , όπως ανθίζομαι , Σεβαστή θα υπάρξει συνέχεια , θα πρότεινα τα προς δημοσίευσιν να μην αποστέλλονται ως σχόλια αλλά ως μαιλ. Θα υποστούν 🙂 την ίδια εκδοτική επιμέλεια προ της δημοσιεύσεως εις την χορεία των σχετικών πόστ 🙂

  7. Ο/Η papoylis λέει:

    Πατέρα

    ( και εμμέσως Αναγνώστα )

    θα παραμείνω στην αμφιβολία , ήταν πάντοτε ( ή έστω από το τέλος του 70 και μετά ) το κατ’ επιλογήν πεδίο μου. Αποδέχομαι δε και τις ευθύνες και τις συνέπειες επί μακρόν , όπως βλέπετε , αγόγγυστα 😉

    Όθεν θα παρακαλέσω τους εδώ «προθύμους» να μη σπαταλούν τα λόγια , τις προτροπές και τα επιχειρήματα τους in vain 🙂

  8. Ο/Η papoylis λέει:

    ΜυΛαίδη σε λίγο θα έχεις μαιλ

  9. Ο/Η sissa ben dahir λέει:

    Και τούτος Αρτεμίδωρος, δεινός ονειροκρίτης
    η Έφεσος ο τόπος του κι είναι πια μακαρίτης.
    Έβαλε τάξη στης ψυχής το μέγα το μπορντέλο
    γι αυτό ο Φρόυντ τούβγαζε με σέβας το καπέλο.
    Απ της ψυχής τα τρίσβαθα τα όνειρα ξεπηδάνε
    και είναι ασυγχώρητοι αυτοί που τα κλωτσάνε.
    Του νου είναι πλάσματα κι αυτά σαν τις πολιτικούρες
    και πόθους δείχνουνε μασκέ μέσα σε γκρι* θολούρες.
    Τόχει λοιπόν το όνομα** να ναι ψυχαγωγιάτες
    στα θάματα, στις συμβουλές ήτανε πάντα γάτες.

    (* στην κατάσταση του ονείρου δεν διακρίνονται χρώματα
    ** του Αρτεμίδωρου)

  10. Ο/Η kapetanios λέει:

    παπς
    βγάλε επιτέλους την αμφιβολία απο μέσα σου – ασπάσου εδω και τώρα την Kabalarian Philosophy(το μόνο βέβαιο είναι ότι η Ζωή έχει χρώμα μπλεκι εμείς έχουμε χρόνια μπροστά μας να την ανακαλύψουμε )

  11. Ο/Η Προγιαγιά λέει:

    Μα που είναι οι Ένη, Μπέρνυ; Χωρίς αυτές θα διστάσω να συνεχίσω.

  12. Ο/Η papoylis λέει:

    Σεβαστή

    η Μπέρνυ εργάζεται και οικουρεί , ενώ η κα Ένη εκτελεί χρέη μόσιαλου σε άλλο ιστολόγιο 🙂

  13. Ο/Η Αναγνώστης ο αθηναίος λέει:

    Εγώ πιστεύω ότι απέχουν (..προσώρας) επειδή(ς) είναι ορθολογίστριες.
    Έχω παρατηρήσει πως η πλειοψηφία των θήλεων είναι ..έντιμες (με την καλήν έννοια, ήτοι πηγαίνουν αυτό που πιστεύουν μέχρι τα άκρα).
    Ας πούμε όταν είναι πιστές είναι πιστές (εκκλησίες , κόμματα, ..όμιλοι, εταιρίες κλπ).
    Όταν είναι ..άπιστες , πάλι του δίδουν και καταλαβαίνει (με την καλή έννοια, εννοώ συνεπείς).
    Άρα, δεν είναι εύκολο να πεισθούν για την αξία των βιωμάτων και για όλα αυτά που συμβαίνουν στους ευρυζωνικούς χώρους όπως γλαφυρά περιγράφηκε ανωτέρω και το post ..πραγματεύεται.
    Βέβαια ο Αρτεμίδωρος θα κάνει το θαύμα του, ειδικά αν προκύψει και σύνθεση (διαλεκτικώς λογιζόμενη!!) με τα της χειρός (αν και μεταξύ μας εγώ προσβλέπω περισσότερο στον Επίσκοπο)

  14. Ο/Η Προγιαγιά λέει:

    Ορθώς προσβλέπεις στον Επίσκοπο.

  15. Ο/Η Propator λέει:

    «Πατέρα
    ( και εμμέσως Αναγνώστα )
    θα παραμείνω στην αμφιβολία , ήταν πάντοτε ( ή έστω από το τέλος του 70 και μετά ) το κατ’ επιλογήν πεδίο μου. Αποδέχομαι δε και τις ευθύνες και τις συνέπειες επί μακρόν , όπως βλέπετε , αγόγγυστα»

    Παπουλη, δεν νομιζω οτι σε παιρνει να πουλας αμφι-βολικό προφιλ (μουρη) στους νεους διοτι π.χ. στην περιπτωση του «αριστερου μπετοβλακα», που εκρινες οτι σε αφορα, δεν ειδα να εχεις την παραμικρη αμφιβολια, αντιθετως μαλιστα διαπιστωσα οτι διαθετεις πολλες βεβαιοτητες (περι του αντιθετου).

    Οσο για το «αγογγυστα», αστο καλυτερα γιατι θα πεσει …φωτια να σε καψει: Εσυ συναγωνιζεσαι τους Ποντιους (και αριστερους) στους βογγους, τους ολοφυρμους και τις οιμωγες για τον συνωστισμο που υφισταται το εθνος αλλα κι εσυ προσωπικα απο τις κακουργρες αγορες.
    Βρηκες τροπο να συγκινησεις τους νεαρους κομψομολους και τους εθνομπολσεβικους αποσπωντας παραλληλα με το θαυμασμο και τον οικτιρμο τους: το θυμα ειναι πλεον το θριαμβευον υποκειμενο!!!

    Σε αυτη τη χαρμολυπη ο καθενας πρεπει να συνεισφερει με τον πονο του.
    Και ο Αγιος να βαλει τη χηρατου !!!

  16. Ο/Η papoylis λέει:

    Δηλαδή ορέ Πατέρα αν εγώ σταματούσα να αμφιβάλλω , αν συμφωνούσα με όλα τα ορέα που βιώνουμε , αν έμπαινα και εγώ στη χορεία ( λιτανεία ) των «προθύμων» , τότε μόνο θα μπορούσα να πώ ότι ήρθην εις στο ύψος των «περιστάσεων» ;;

    Μάλλον πλάκα μου κάνεις 🙂

    ( αυτό για τους ..αριστερούς μπετόβλακες άστο καλύτερα. Άλλοι , αλλού ασχολούνται συχνά με το ζήτημα )

  17. Ο/Η Β.Δ. Καργούδης λέει:

    Εις την (όντως επώδυνον) δοκιμασίαν της αμφιβολίας,
    εννοείτε @Πάπς,
    ότι εκθέτατε εαυτόν, ακόμη και κατ’ εκείνο το
    (μάλλον μεθοδικώς υποφωτισμένον, υπό την πραγματολογικήν έποψιν, οφείλετε να παραδεχθείτε) διάστημα της θητείας σας υπό το τριτοδιεθνιστικόν εκείνον μοναχικόν σχήμα των «πρώτων στα μαθήματα-πρώτων στους αγώνες»;
    Εάν ναι, το πράγμα αποκτά ενδιαφέρον έως και επιστημονικόν, καθ ότι πρέπει τότε να διάγατε ημέρας αλησμονήτους, υπό καθεστώς ΔΙΠΛΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ:
    Α) ως κομμουνιστής, (εξ ορισμού παράνομος υπό καθεστώς αστικόν), αλλά και
    Β) ως αμφιβάλλων κομμουνιστής (εξ ΑΛΛΟΥ ορισμού επίσης παράνομος, ως εκθέτων το δόγμα εις απαιτήσεις αποδείξεων).
    Κόλασις, πρέπει να παραδεχθεί κανείς…

    Σας βεβαιώ, όμως,
    (γνωρίζων, -ως και υμείς γνωρίζετε- τα σχετικά με τα βίτσια της αγοράς του βιβλίου παλαιόθεν),
    ότι η ξυγγραφή μαρτυρίας τινός γραπτής δια τας ημέρας σας εκείνας,
    θα κατετάσσετο εν τω άμα και άνευ της παραμικράς δυσκολίας ή χρονοτριβής εις τον κατάλογον των ευπωλήτων,
    (best sellers)
    Παρέχουσα άμα
    (η ξυγγραφή και το σχετικό νταραβέρι)
    και ανακούφισιν σοβαροτάτην από την βάσανον της καταβαραθρώσεως του οικογενειακού σας προϋπολογισμού κατά το μέρος των των εσόδων,
    ως δεν παραλείπετε να ενημερώνετε και υμάς, το αναγνωστικον σας κοινόν….
    Τολμήστε το, λοιπόν…..

  18. Ο/Η ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ λέει:

    Για να γλυτωσετε το ειδικο τελος στα ΑΚΙΝΗΤΑ
    καντε τον ΟΙΚΟ ΣΑΣ σας ΟΙΚΟ του Κυριου .
    Ναοποιειστε τον ..

    Απαιτουμενα υλικά
    1. Παγκαρι …

    2. Κεριά και Λιβάνια
    3.Θυμιατά
    4. Ενας παπάς ( δεν ειναι αναγκη να τον εχετε μονιμο.. Μπορειτε να τον εχετε σε εργασιακή εφεδρεια ως Δ. Υ και να τον εμφανιζεται Μονο σε ωρα εφοδου της εφοριας (κατα το Εδω Παπάς εκεί ο παπάς πουναι ο παπάς;)

  19. Ο/Η Ενη λέει:

    Ωραία και εξυπνα τα προλεγόμενα (σημειώνω Προπάτωρ, Καργούδης κ.α.)
    «ενώ η κα Ένη εκτελεί χρέη μόσιαλου σε άλλο ιστολόγιο» Χα, χα, χα Παπούλη, αλήθεια διάβασες την «αναβάθμιση μου»; απο Ενη «Μόσσιαλος». Με λιγα λόγια η Ενη δεν αξίζει φράγκο (ως Ενη), αλλά τα λέει ως «Μοσσιαλος». Σκέτη απογοήτευση για κάθε προσπάθεια προσωπικης εκφρασης. (Ετσι κι εγω τους στέλνω τώρα ολα τα αυθεντικά δημοσιεύματα του Μόσσιαλου, σε λινκ). Αμ πως.
    Αγαπητή Λαιδη-Μυλαιδη Προγιαγια, δεν προσέχεις τα σχόλια μου εδω. Σε ειχα χαιρετησει προ ημερών, απάντηση δεν πήρα και τώρα απορείς που ειμαι. 🙂

    Ειμαι κι εγω εδω (που λένε), αλλά αν δεν «μεταφρασετε» τα κείμενα σας περί Αρτεμίδωρα, αδυνατώ να σας παρακολουθήσω. Τα υπαινυχτικά τα λόγια τα μεγάλα δεν τα καταλαβαίνω.
    Επίσης αν εσεις, βολεύεστε δια πάσαν απορίαν, με ανταλλαγή μαιηλών εγώ αδύναμαι να επικοινωνήσω μη ξέροντας καμια ηλ.δ/νση.
    Σταματήστε λοιπόν την ιδιωτική συνομιλία ολα εδω στο φως της δημοσιότητας, open-pap. 😆

  20. Ο/Η Προγιαγιά λέει:

    Ω Ένη Καλησπέρα! Διαψεύδω τα περί ανταλλαγής μέιλ. Εσένα πρέπει να σε αισθάνομαι στεντ μπάι γιατί δεν γνωρίζω σε ποια επικίνδυνα μονοπάτια θα με βγαλει η έμπνευση και γιατί ορισμένα σχόλια εμφανίζουν μονοθεματικό προσανατολισμό. Ευελπιστώ ότι θα έχω τη συμπαράστασή σου.
    Βεντσερέμος και open-pap.

  21. Ο/Η νοσφερατος λέει:

    σορρυ για το προηγουμενο .. Αν ψαχνετε για τον παπά που ΔΕΝ πληρωνει ..εδω .προτελευταια Φωτο .
    Καλά και ποιος του ζητησε να πληρωσει;

    http://sxoliastesxwrissynora.wordpress.com/2011/09/18/%ce%b5%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%8d%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b3%ce%bc%ce%b1-%ce%b5%ce%bd%ce%b1%cf%82-%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%85%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%af%ce%b1%cf%82/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s