Με τα μάτια ενός Δυτικού

Τυχαίνει αγαπητοί  μου αναγνώστες αυτές τις δύσκολες μέρες να  ξαναδιαβάζω μετά από πολλά – πολλά χρόνια ένα βιβλίο πολύ σημαντικό. Είναι το «Με τα μάτια ενός Δυτικού» του Τζόζεφ Κόνραντ. Διαπιστώνω με ανησυχία ότι η τωρινή ανάγνωση με επηρεάζει περισσότερο από εκείνη τη παλαιότερη , όπου βρισκόμουν σε μια πολύ νεώτερη και κατά τεκμήριο πιό ευάλωτη ηλικία. Μάλλον γερνάω ανεπανόρθωτα και , όπως λέει ένας συνάδελφος μεροκαματιάρης , «δεν περνάει και ο καιρός για να πεθάνω» 🙂

This entry was posted in Αφόρητες γενικολογίες, Βίοι Αγίων - Λειψανοθήκαι, Προσεγγίσεις αισθητικής - πετικιούρ, Τέχνη και ζωή. Bookmark the permalink.

28 Responses to Με τα μάτια ενός Δυτικού

  1. Ο/Η Propapoys λέει:

    «…αγαπητοι μου αναγνωστες…»

    Παλι τα ιδια.

  2. Ο/Η papoylis λέει:

    Πατέρα , για το «καλοί μου αναγνώστες » μου την έπεσες 🙂

  3. Ο/Η zeppos λέει:

    Και πως τα «βλέπει» ο Δυτικός Παπούλη;
    Να πάω να το πάρω;

  4. Ο/Η papoylis λέει:

    και δε πας ορέ Ζέππο να μάθεις και μόνος σου ;

  5. Ο/Η zeppos λέει:

    Καλά, θα πάου..
    Είπα με την «κρίση» μπας και με γλυτώσεις από έξοδο, αλλά ως φαίνεται δεν…
    Μάλλον για ταξικό «εχθρό» με λογάριασες…

  6. Ο/Η papoylis λέει:

    Πώς να σου εκθέσω ορέ Ζέππο όλο αυτό το ποταμό του Κόνραντ ;;;
    Δεν είναι πάντως στο στυλ που φαντάζεσαι.

    Επειδή το φέρω βάρος στη συνείδηση μου αύριο που θα το τελειώσω θα στο δανείσω , να γλυτώσεις το έξοδο , αρκεί να βάλεις μια κούπα κρασί , άσπονδε «ταξικέ» μου εχθρέ… 🙂 🙂

  7. Ο/Η zeppos λέει:

    Δανεικά δεν παίρνω.. Τάκοψα οταν τα .. σπρεντ πήραν τα πάνω..
    Φχαριστώ για την προσφορά.
    Ελεγα να μάθω τι περίπου (περιληπτικά) ήταν αυτό που σε «επηρεάζει περισσότερο» και σε ανησυχεί αφού τα γεράματα σου έρχονται αμείλικτα.

    Όσο για τον κράσο, την άνοιξη που θα ανοίξω το φετεινό σιράχ, αν λέει τίποτα θα σου στείλω μια μπουκάλα γιοματάρι..
    Καλημέρα!

  8. Ο/Η papoylis λέει:

    Ζέππο

    Δανεικά παίρνεις τώρα μόνο από τη Τρόικα και μάλιστα με επιτόκιο πιστωτικής κάρτας ( αν δεις της διαφημίσεις της τράπεζας Κύπρου ) 🙂

    Οπότε θα μπορούσες να δεχθείς το άτοκο δάνειο ενός βιβλίου από τον άσπονδο ταξικό σου εχθρό και μάλιστα για μια κούπα κρασί. 😉

    Τώρα για το συράχ που θα ανοίξεις την .. άνοιξη , ποιός ζεί ποιός πεθαίνει αγαπητέ μέχρι τότε.

    Αλλά επειδή ακόμα και στη φτώχεια μου δεν είμαι καρμίρης να αποτολμήσω μια εισαγωγή στο βιβλίο

    Ο Τζόζεφ Κόνραντ ( Κορζενιόφσκι ) είναι ένας Πολωνικής καταγωγής συγγραφέας που έζησε από το 1857 μέχρι το 1924. Έχασε πολύ νωρίς τους γονείς του περιπλανώμενος από Πολωνία σε Ρωσία και μετά στην δυτική Ευρώπη. Σε νεαρή ηλικία μπαρκάρησε στο εμπορικό ναυτικό : γαλλικό και σύντομα εγγλέζικο για να φτάσει με τα χρόνια στο βαθμό του πλοιάρχου. παράλληλα μορφωνόταν και διάβαζε συνδυάζωντας ένα πολύ περιπετειώδη βίο με την ανάπτυξη των συγγραφικών του ικανοτήτων. Άρχισε να γράφει ήδη , όντας στα καράβια , απέκτησε τη βρεταννική υπηκοότητα και έμαθε πολλές γλώσσες. Αργότερα ξεμπαρκάρησε και έζησε ως συγγραφέας στη Μ. Βρεταννία , τη νότια Γαλλία και την Ελβετία. Έγραψε πολλά σημαντικά μυθιστορήματα , μεταξύ αυτών και το » Η καρδιά του σκότους » πάνω στο οποίο στηρίχτηκε το περίφημο φίλμ «Αποκάλυψη τώρα». Το «Με τα μάτια ενός Δυτικού» γράφτηκε το 1911 και αφορά τη «μαρτυρία» ενός άγγλου καθηγητή γλωσσών που ζεί στη Γενεύη ( ο ίδιος ο Κόνραντ ως αφηγητής ) . Η μαρτυρία – αφήγηση αφορά ένα νεαρό ρώσο «επαναστάτη» τον Κ.Σ.Ραζούμοφ που εμφανίζεται στους κύκλους των ρώσων εμιγκρέδων της Γενεύης κουβαλώντας τη φήμη ενός ήρωα της επανάστασης. να σου πω εδώ ότι τη περίοδο εκείνη σε χώρες όπως η Ελβετία μετανάστευαν πολλοί ρώσοι κυνηγημένοι από το Τσαρικό καθεστώς : διανοούμενοι , επαναστάτες , αναρχικοί και κάθε καρυδιάς καρύδι. Στη Γενεύη συναντά διάφορους τύπους αλλά και τη μάνα και την αδελφή του κρεμασμένου συμφοιτητή του Χαλντίν , τον οποίο ο ίδιος στη πραγματικότητα έχει προδώσει. Ο Ραζούμοφ γράφει ένα ημερολόγιο , ενώ παράλληλα συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με τους εξόριστους επαναστατικούς πυρήνες , αφού ήδη είναι πράκτορας του τσαρικού καθεστώτος…..

    Το ενδιαφέρον είναι συνεχές , η αφήγηση μαεστρική , οι περιγραφές και η πλοκή πυκνές και ρεαλιστικές. Το καταπληκτικό είναι στο τρόπο με τον οποίο προσεγγίζεται από ένα τυπικά άγγλο Δυτικό η λεγόμενη «ρώσικη ψυχή» , το ρώσικο δράμα. Στη πραγματικότητα ο κόνραντ γνωρίζει καλά και τη ψυχή και το δράμα , αλλά επιχειρεί να τα παρουσιάσει από απόσταση…

    Η συνέχεια επί του βιβλίου 😉

  9. Ο/Η Νοσφερατος λέει:

    χαιρομαι απο την εξελιξη αυτης εδω της συζητησης οπως και για την εξελιξη του υπεροχου Μπλογκ του ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΥ μου ΠΑΠΟΥΛΗ..

  10. Ο/Η papoylis λέει:

    Συνεταίροι ναί … αλλά στη πείνα Νόσφη μου 😉

  11. Ο/Η Νοσφερατος λέει:

    μη στεναχωριεσαι εχω ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ .(μου το φτιαξε ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ) μιλαμε για πολλλά Λεφτα ( σε νεα δραχμη βεβαια)

  12. Ο/Η zeppos λέει:

    Φχαριστώ για τον κόπο.
    Πήγα για λίγο το πρωί και έψαξα για τον Κόνρατ.
    Ακόμη και σημερα είναι αλήθεια οτι «συγκινεί» η ιστορική περίοδος των τσάρων και των προεπαναστατικών χρόνων.
    Ηρωϊκή αλλά αδιέξοδος!

  13. Ο/Η papoylis λέει:

    Δε κάνει τίποτα Ζέππο ( έτσι γλύτωσες και τη κούπα 🙂 )

  14. Ο/Η Νοσφερατος λέει:

    του Κονραντ δεν ηταν »Ο Νεγρος του Ναρκισσος ;

  15. Ο/Η kapetanios λέει:

    (…είμαι πολύ χαρούμενος σήμερα- είδαμε επιτέλους και μια άσπρη μέρα μετά από πολύ καιρό παπς 😉 )

  16. Ο/Η papoylis λέει:

    Εννοείς χιόνι φαντάζομαι Κάπταιν 🙂

    Νόσφη για το Νέγρο ναι ή του 1897 ή του 1898

  17. Ο/Η papoylis λέει:

    Επ ευκαιρία πριν από μισή ώρα η Πόρσε είχε πρόβλημα γενικά … ελπίζω να μη σας χάλασε πολύ 😉

  18. Ο/Η kapetanios λέει:

    ..και το χιόνι φίλε μου ΚΑΙ το χιόνι 😉 🙂

  19. Ο/Η papoylis λέει:

    .. ορέ κάπταιν δεν απαντάς στο τελεφον γκελντί ;;;

  20. Ο/Η papoylis λέει:

    Νόσφη

    στο παρακάτω λίνκ όλος ο Νέγρος στα αγγλικά :
    http://etext.library.adelaide.edu.au/c/conrad/joseph/c75nn/

  21. Ο/Η kapetanios λέει:

    Έχω κόσμο μπρε συ απέναντι μου (είμαι στο γραφείο) , γι αυτό και δεν το σήκωσα 😉 🙂
    Σε λίγο…

  22. Ο/Η papoylis λέει:

    Καλώς , φίλτατε … μπορεί να μαθήτευσα στο μπέρια , αλλά οι ικανότητες μου δε φτάνουν μέχρις εκεί.. 🙂
    Αναμένω 😉

  23. Ο/Η Ενη λέει:

    Τι γίνεται, εσεις τα λέτε και τηλεφωνικώς και μετά ερχεστε και μας τα λέτε ιντερνετικώς; δηλαδή κατόπιν κοινής συμφωνίας η οχι; 👿

  24. Ο/Η papoylis λέει:

    Κα ένη μου δεν γίνεται εσείς να διαμαρτύρεστε για κάτι τέτοιο 😉

  25. Ο/Η Ενη λέει:

    Κατ αρχήν Παπούλη δεν διαμαρτύρομαι, διαπίστωση έκανα εσφαλμένη η οχι.
    Σε ο,τι με αφορά δεν εχω καμιά ιδιαίτερη επικοινωνία ουτε με μαιηλ ουτε τηλεφωνικώς με κανέναν στα μπλόγκς. Μιλάω δημόσια ως επιλογή μου. 😉

  26. Ο/Η papoylis λέει:

    Αδίκως διαρρηγνύετε τα ιμάτια σας κα Ένη μου. 😉
    Συχνά έχουμε μιλήσει στο τηλέφωνο 🙂

  27. Παπούλη, πρόσφατα το διάβασα και μου φάνηκε μεγάλη πατάτα, ενώ ό,τι άλλο είχα διαβάσει δικό του μ’ άρεσε πολύ. Όλο «ρώσικη ψυχή» σαν wannabe Ντοστογέφσκι…

  28. Ο/Η papoylis λέει:

    Γούστα είναι αυτά ορέ Δύτα 😉 🙂

Σχολιάστε

