Υπάρχει διέξοδος ;;;

Δεν μπορείς να ελπίζεις , καλοί μου αναγνώστες , ότι τη πόρτα που ανοίγει προς τα μέσα , θα καταφέρεις ποτέ να τη περάσεις αν συνεχώς και πεισματικά τη τραβάς  προς τα έξω. Μια παράφραση αποφθέγματος του Βίττγκενστάϊν ( πολύ του συρμού τελευταία εδώ ) , που παρατίθεται ως εισαγωγή στο πρόσφατο άρθρο του Γιάννη Βαρουφάκη στο protagon :

Aνίκητη ανοησία

..το οποίο εντάσσεται σε μια σειρά παρεμβάσεων του , όπως μπορείτε να παρακολουθήσετε αν ανατρέξετε στα 3-4 τελευταία του  εκεί άρθρα. Να ευχαριστήσω το φίλτατο Δόκτωρα Σούη ( Διευθυντή Εγγύων βελτιώσεων του ΙΘΙ ) που μου επέστησε τη προσοχή στη σειρά αυτών των άρθρων. Για όσους παρακολουθούν αυτό το μπλογκ και την παρελθούσα ιστολογική μου θητεία αλλού , ας σημειώσω ότι πολλά από αυτά που λέει ο Βαρουφάκης τα έλεγα και εγώ επί μακρόν.

Να σημειώσω επίσης ότι με βάση τις σημερινές ειδήσεις φαίνεται ότι του κου Τρισέ του έβαλαν χθές χοντρό χέρι οι «νοικοκύρηδες» απόγονοι των Ούννων και έτσι η συζήτηση για έκδοση ευρωομολόγου μετατίθεται .  Με μια κουβέντα οι «αφεντάδες» θα εξακολουθήσουν , για το λίγο χρόνο που ακόμα τους παίρνει , να τραβάνε τη πόρτα προς τα έξω. Φοβάμαι ότι όταν θα αποδεχθούν ότι η πόρτα  ανοίγει προς τα μέσα και την ανοίξουν , θα είναι αργά και η έγκλειστη Ευρώπη μαζί με το ευρώ θα έχουν ήδη ψοφήσει από ασιτία. 😉

Τα σχόλια σε σας… αλλά αν έχετε χρόνο διαβάστε  το άρθρο καθώς και τα δύο  σχετικά  «Μια πρόταση για τη κρίση» :

Μία πρόταση για την Κρίση

και «Πρότασης Συνέχεια» :

Πρότασης συνέχεια

Επίσης  για όσους ενδιαφέρωνται να καταλάβουν μερικά ευρύτερα ζητήματα δείτε το σχετικό του  » Ο θυμός της Γερμανίας» :

Ο θυμός της Γερμανίας

 

 

This entry was posted in Παίγνια στο Alkatraz, Περί οικονομίας, Στιχηρά εξαμβλώματα. Bookmark the permalink.

70 Responses to Υπάρχει διέξοδος ;;;

  1. Ο/Η Ενη λέει:

    Εν τάξει Παπούλη, αν μάλιστα εντάξουμε και ολη την αναπτυσσόμενη καταστροφολογία στην Βιττγκενσταινον logicus philosophicus, νομιμοποιουμε ολη αυτή την ακατάσχετη πρόσφατη αρθρογραφία των διανοητών η οποία διεκτραγωδει μια ευρωπαικη καταστροφή σε στύλ «μεγάλης εκρηξης» οπου αυτή η ΕΕ ευρώπη, αντί της διεύρυνσης, θα συρρικνώνεται πρός οφελός των λαών της, βεβαίως. :mrgreen:
    Yπάρχει βέβαια και η ροή των καθημερινών γεγονότων οπως το λινκ

    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_03/12/2010_367382
    υγ. Ενα αρθρο, μακροσκελές του κ. Βαρουφάκη, ειχα διαβάσει προ ημερών στην Καλύβα, ηταν στα πλαίσια ολων των παρόμοιων αρθρων.

  2. Ο/Η bernardina λέει:

    Παπούλη,
    επειδή όπως ξέρεις εγώ συχνάζω στο συγκεκριμένο ευαγές ίδρυμα (πράγμα για το οποίο εμμέσως πλην σαφώς με έχεις τρυφερά «κατσαδιάσει» μια δυο φορές που τόλμησα να το φέρω εδώ μέσα;-) ) και παρακολουθώ ανελιπώς τα άρθρα του εν λόγω, φοβάμαι ότι ενίοτε, από κεκτημένη ταχύτητα, αντί για Βαρουφάκης γίνεται… Μπαρουφάκης

  3. Ο/Η papoylis λέει:

    Κα ΄Ενη μου

    μη μου πείτε ότι προλάβατε να διαβάσετε όλα τα προτεινόμενα λίνκια …. είστε φαινόμενο 🙂
    Αναρωτηθείτε όμως αν αυτά που λέει σήμερα ο τρισές θα τα λέει και σε δύο μήνες 😉

    Μπέρνυ

    από τους protagons ελάχιστα αξίζουν πραγματικά το κόπο για να διαβαστούν , τα δε άρθρα του Βαρουφάκη τα ανεβάζω επειδή μου το πρότεινε ο Δόκτωρας , ώστε να γίνει συζήτηση..

    επί των προτεινομένων λινκίων έχεις κάτι επί της ουσίας να πεις ;;; γιατί γνωρίζουμε πολλούς που γράφουν μπαρούφες χωρίς να τους λένε …Μπαρουφάκηδες

  4. Ο/Η papoylis λέει:

    Κα Ένη

    ( για το λινκ από τη καθημερινή πάντα … )

    βάλτε λίγο το μυαλό να δουλέψει : γιατί ο τρισές διατηρεί το παρεμβατικό επιτόκιο στο ναδίρ του 1% εδώ και τόσους μήνες ;;; . Αν υπάρχει ανάκαμψη και επομένως ( πάντα κατά τους …εγκεφάλους ) πιθανές πληθωριστικές πιέσεις θα έπρεπε να δοθούν άλλα μηνύματα στην αγορά. Αλλά ο κος Τρισές γνωρίζει καλά ότι τα μέτρα λιτότητας φέρνουν ύφεση τώρα , αφού οι «διαρθρωτικές» μεταρρυθμίσεις και η «δημοσιονομική πειθαρχία» έχουν μόνο μεσοπρόθεσμα ( αν έχουν ) αποτελέσματα.
    Γνωρίζει επίσης ότι και άλλες χώρες θα μπούν στη σειρά για «διάσωση» , επειδή οι «αγορές» δε καταλαβαίνουν από τέτοιες «χάντρες και καθρεφτάκια» . Μόνο που όσο δεν προωθείται η περίπτωση ενός ευρωομολόγου , τα χαμηλά επιτόκια παρέμβασης εξυπηρετούν ΜΟΝΟ τις τράπεζες για να καλύψουν φθηνά τις τρύπες τους και να «γράψουν» κέρδη . Η ρευστότητα αυτή ΔΕΝ καταλήγει , με τη παρούσα συγκυρία , στη πραγματική οικονομία. 😉

    Ελπίζω να αντιλαμβάνεστε ότι οι ανακοινώσεις τρισέ είναι σαν το μουστάκι του πούστη… 😉

  5. Ο/Η bernardina λέει:

    «Όποιος ακόμα πιστεύει πως η Κρίση μπορεί να αντιμετωπιστεί σε εθνικό επίπεδο, μέσα από τον συνδυασμό περιορισμού του κράτους, αύξησης φόρων, καταπολέμησης της διαφθοράς και διαρθρωτικών αλλαγών, θα έπρεπε να έχει ήδη σταματήσει να διαβάζει»

    Eπειδή, σε ό,τι αφορά τη χώρα μου, τυχαίνει να πιστεύω στα τρία από τα τέσσερα (και να εκνευρίζομαι που τεχνηέντως κοτσάρει και το τέταρτο -αύξηση φόρων- ανάμεσα στα άλλα τρία, βάζοντας έτσι ένα σάπιο μήλο μέσα στο βαρέλι -αφού φυσικά εννοεί τους φόρους προς τις ασθενέστερες οικονομικά ομάδες πληθυσμού- και «μολύνοντας» τα υπόλοιπα), ακολούθησα την προτροπή του και σταμάτησα να διαβάζω.

    Όμως, σ’ το ξαναλέω, τον παρακολουθώ σχεδόν ανελιπώς και ενώ σε κάποια άρθρα του συμφωνώ σε άλλα τον βρίσκω επιεικώς επιπόλαιο.
    Αν όμως επιμένεις σε περισσότερη/βαθύτερη ανάλυση, ζητώ πίστωση χρόνου γιατί κωλύωμαι επαγγελματικώς αυτή τη στιγμή.

    Πες μου όμως εσύ, γιατί να συμβούν τα κάτωθι σοφά (που προτείνονται ως λύσεις):

    «1) Οι ευρωπαϊκές τράπεζες αποδέχονται να μειώσουν τις απαιτήσεις τους από τα υπερχρεωμένα κράτη (π.χ. αποδεχόμενες νέα ομόλογα μικρότερης αξίας και μακρύτερης διάρκειας). (!!!!!)
    …………………………………..
    (3) Η ECB αναλαμβάνει να παράσχει όση ρευστότητα χρειάζονται οι τράπεζες στο διηνεκές ενώ, παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕIB) αναλαμβάνει να πολλαπλασιάσει, με συνοπτικές διαδικασίες, τις επενδυτικές της δραστηριότητες σε περιφέρειες, και όχι μόνο χώρες, πληττόμενες από την ύφεση.»

    Έτσι, από μεγαλοψυχία; Χωρίς ανταλλάγματα; Πώς; Γιατί; Τι μου διαφεύγει; Τι θέλει να πει ο «ποιητής» κι εγώ η χαζή δεν το αντιλαμβάνομαι;

    Θα διαβάσω τις απαντήσεις και τα υπόλοιπα σχόλια αργότερα. Για την ώρα σάς γλυκοφιλώ

  6. Ο/Η zeppos λέει:

    Επί της πρότασης για την «σταθεροποίηση», η γνώμη μου είναι οτι η αποδοχή των τραπεζών (είναι οι μεγαλύτερες της ευρώπης) που έχουν ομόλογα των χωρών που κινδυνεύουν, θα φέρει άμεση και ραγδαία πτώση των τιμών των μετοχών τους, βαθειά υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητάς τους από τις 3 αδελφές που κουμαντάρουν τα επιτόκια και από κει και πέρα ο θεός να βάλει το χέρι του σε μια κατάσταση τέλειας αποσταθεροποίησης.
    Το σύστημα δεν πρόκειται να συνέλθει εάν δεν χρεωκοπήσουν σίγουρα δυο τρεις χώρες και δεν βουτήξει προς τα κάτω η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου.
    Αυτός βέβαια είναι και ο στόχος παρόμοιων άρθρων..

    Η λύση είναι περισσότερη εμπιστοσύνη στο ευρωπαϊκό «όνειρο» και οχι παιχνίδια πίσω από την πλάτη των χωρών. Όταν κάθε «εταίρος» βλέπει και πράττει αυτό που συμφέρει άμεσα τα δικά του ταμεία, δεν προκειται να βρούμε άκρη. Η γερμανία – αντίθετα με οτι διακηρύσσει η Μέρκελ – δεν επιθυμεί ψηλά το ευρώ και το έχει αποδείξει με την συμπεριφορά της κάθε φορά που το ευρώ πιάνει τον ανήφορο. Αρχίζουν τα ναι μεν αλλά και το ρίχνουν αυξάνντας τα συμβόλαια των εξαγωγών τους που έπιασαν πάνω από 3,5% αύξηση φέτος. Θα θυμάστε ασφαλώς οτι οι εράτες μετάλλου έχουν υπογράψει 7ετή σύλλογική σύμβαση για μηδενικές (σχεδόν) αυξήσεις με «αντάλλαγμα» την σταθερότητα απασχόλησης. Η ΑΝΕΡΓΙΑ είναι η βασικότερη απειλή για τα σπίτια σε περιόδους με μειωμένα κέρδη ή ακόμη και ζημιών και αυτό εγκαίρως το είχαν αντιληφθεί εκεί και σήμερα παράγονται κέρδη που ΠΡΕΠΕΙ να πάρουν και αυτοί κάποιο μερίδιο για να το σκορπίσουν στην δοκιμαζόμενη υπόλοιπη ευρώπη.

    Οι προτάσεις που θέλουν κάποιους να «διαβουλεύονται» για μείωση των χρεών και οι αγορές να παρακολουθούν ψύχραιμα… είναι υποβουλιμαίες. Η αβεβαιότητα που εκπέμπει σήμερα η ΕΕ είναι το ψωμοτύρι των αγορών που δεν πρόκειται να κάτσουν να παρακολουθούν αμέτοχες την όποια «συμφωνία» προτείνεται για μείωση των χρεών. Εστω και το παραμικρό σημάδι αδυναμίας να δείξουν οι τράπεζες, άμεσα θα δοθεί το σύνθημα της πώλησης των ομολόγων όσο-όσο και αυτό θα ήταν η καταστροφή..

  7. Ο/Η zeppos λέει:

    Να προσθέσω οτι οι ευρωπαϊκές τράπεζες κατέχουν ένα ποσοστό του χρέους και οχι το μεγαλύτερο που είναι διασκορπισμένο σε επενδυτικά κεφάλαια.

    Ενα παράδειγμα για το ελληνικό χρέος:
    «Οι περισσότερες τράπεζες που έχουν αγοράσει ελληνικό χρέος είναι οι γερμανικές, με ομόλογα 17,6 δισ. ευρώ, ενώ ακολουθούν οι γαλλικές με ομόλογα ύψους 11 δισ. ευρώ. Ακολουθούν οι Κυπριακές με ελληνικό χρέος στα χαρτοφυλάκια τους που φτάνει τα 4,8 δισ. ευρώ, ενώ εκτεθειμένες είναι και οι βελγικές με 4,7 δισ. ευρώ. Μικρότερη είναι η συμμετοχή της Ολλανδίας, με 3 δισ. ευρώ και της Μ. Βρετανίας με 4,1 δισ. ευρώ. Τα ποσοστά συμμετοχής στο ελληνικό χρέος είναι μικρότερα για τις ιταλικές, πορτογαλικές, ισπανικές και αυστριακές τράπεζες.»
    Τα παραπάνω δεν ξεπερνάνε τα 50 δις από τα 300 που έχουμε πιστωθεί!
    Κάτι ανάλογο είαι και της Ιρλανδίας

    Ποιες χώρες είναι εκτεθειμένες σε ελληνικά και Ιρλανδικά ομόλογα;

  8. Ο/Η papoylis λέει:

    Αφού ακολούθησες τη συμβουλή του και δεν το διάβασες να σου απαντήσω εγώ σχετικά με το ερώτημα σου:

    Το μέγιστο ποσοστό των χρεών που έχουν οι προβληματικές οικονομίες εντός της Ευρωζώνης βρίσκεται στα χέρια ευρωπαϊκών τραπεζών και χρηματοπιστωτικών ομίλων.
    Αν συνεχίσουν να ελπίζουν ότι με ΑΥΤΑ τα επιτόκια και ΑΥΤΟΥΣ τους όρους θα μπορέσουν κάποτε να πληρωθούν αυτές οι απαιτήσεις σε ρευστότητα έχουν λάθος.

    Αντίθετα , όσο επιμένουν σε αυτή τη στόχευση και με την αρωγή των πολιτικών μηχανισμών προσπαθούν να την επιβάλλουν , δεν λαμβάνουν υπόψιν τους ότι οι «αγορές’ εδώ και καιρό προεξοφλούν ότι μια τέτοια πολιτική δεν «βγαίνει» . και κάνουν τη δουλειά τους : συνεχίζουν να πιέζουν κάθε επόμενο υποψήφιο σφάγιο.

    Όσο όμως η πίεση θα αυξάνει και θα ασκείται σε όλο και πιό σημαντικές οικονομίες η πιθανότητα αυτή η μέχρι τώρα ήδη αδιέξοδη πολιτική να «προστατέψει» το ευρώ και την ευρωζώνη θα αποδεικνύεται όλο και πιό μικρή. Και η πίεση θα συνεχίζεται. Αυτό θα είναι κακό για τις τράπεζες , τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς τους κους τρισέδες , την ευρωζώνη και το ίδιο το ευρώ. Αντί για αποπληθωρισμό χρεών θα έχουμε καταβαράθρωση του κοινού νομίσματος. Αυτο δηλαδή για του οποίου τη σταθερότητα κόπτονται σήμερα.

    Αλλά Μπέρνυ μου ο κος …Μπαρουφάκης , του οποίου τις προτάσεις ΔΕΝ θεωρώ πανάκεια , αλλά ενδιαφέρουσες , με το απόφθεγμα του Λούντβιχ μας δείχνει ότι η οπτική των κυρίων τρισέδων είναι βραχυπρόθεσμη και κοντόθωρη. Γι αυτό και , ήδη από πέρσυ, η Ευρώπη δίνει αγώνα οπισθοφυλακών. Όταν δεν μπορείς σε κατάλληλο χρόνο να δεις πέρα από τον επόμενο κάβο και να δράσεις με μεσομακροπρόθεσμη οπτική , θα βρεθείς στη δαγκάνα αυτών που παίζουν βραχυπρόθεσμα.
    Εναλλακτικά , η μόνη εξήγηση , που ΔΕΝ αναφέρει ο Βαρουφάκης είναι πως οι τρισέδες γνωρίζουν τη παγκόσμια τάση και πρέπει πάση θυσία να επιβάλλουν στους λαούς της Ευρώπης συνθήκες Καμπότζης ή Ρουάντας , εξασφαλίζωντας για τον εαυτό τους τις παχυλές τους αποδοχές και για τους αφεντάδες τους τα δικαιώματα στο πλούτο , τους πόρους και το δυναμικό σκλάβων αυτής της ηπείρου. Αλλά βέβαια αυτό είναι συνομωσιολογία 🙂 😉

    Οι τρισέδες , και κλείνω , θα βρεθούν σύντομα πίσω από το επόμενο βραχυπρόθεσμο χαράκωμα , αφού θα έχουν εγκαταλείψει αυτό που υπερασπίζωνται με τα δόντια τώρα , και μάλιστα σε χειρότερη θέση από αυτή που βρίσκωνται σήμερα. Φοβάμαι ότι οι «αφεντάδες» θα αντιληφθούν πολύ αργά ότι κακώς επέλεξαν τη στατική άμυνα ( Festung Euro ) αντί για ελαστική άμυνα ( παραχωρώ έδαφος αλλά κερδίζω συσπείρωση , δυναμική , χρόνο και καλύτερες «εσωτερικές» γραμμές ) και δυστυ΄χως θα το πληρώσουμε όλοι. Δε κλαίω βέβαια για αυτούς 😉

  9. Ο/Η papoylis λέει:

    Ζέππο μου είσαι .. υποβουλιμαίος 🙂 ( ελαφρά και άκακη ειρωνεία )

    Ήδη ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού χρέους που βρίσκεται στα χέρια ελληνικών τραπεζών ( κοντά στα 100 δις ) έχει «αναχρηματοδοτηθεί» μέσω απορρόφησης ομολόγων από την ΕΚΤ , γιατί μέχρι τώρα φίλτατε οι τράπεζες μας πούλαγαν το ομόλογα με 1% και τα λεφτά που έπαιρναν τα δάνειζαν στο κράτος με 5% , ενώ δεν θέλεις να πούμε για το αν και με ποιά επιτόκια δανείζουν την αγορά. Το ελληνικό πρόβλημα Ζέππο είναι το ελάχιστο , γι αυτό και εύκολα το ξεπέρασαν με τα μνημόνια και τους ΔΝΤούδες. Τώρα έρχονται τα χοντρά ζόρια.

    Τέλος να σε διαβεβαιώσω ότι από το μηχανισμό που προτείνει ο Βαρουφάκης δεν κατάλαβες σχεδόν τίποτα 😉

  10. Ο/Η zeppos λέει:

    Αν αυτή είναι η γνώμη σου για το τι κατάλαβα… δεν έχω να πω τίποτα.
    Ελπίζω να .. μαθω κάποτε διαβάζοντάς σας..
    Γηράσκον (!) και..και..

    Να δούμε έως πότε θα «αγνοείτε» την παταγώδη αποτυχία των δήθεν προβλέψεων.. έως σημερα…

  11. Ο/Η Ενη λέει:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4606951

    Να λοιπόν και το ευρωομόλογο

    Δεν διάβασα ακόμη κανένα απο τα προτεινόμενα αρθρα, γιατί ελειπα, επιφυλασσομαι βέβαια γιααργότερα. Αυτό που ειπα ηταν οτι ηδη ενα αρθρο του Βαρουφάκη το ειχε αναρτήσει η Καλύβα το οποιο και διάβασα. αλλα ουδεν το νεώτερο απεκόμισα απο τα ηδη «χιλιοειπωμένα» αυτής της πλευράς.

  12. Ο/Η Ενη λέει:

    Μόλις διάβασα λοιπόν το αρθρο Βαρουφάκη με τίτλο «Μια πρόταση για την κρίση» (18/11/2010).
    Το πρώτο μέρος οπου αναλύει τα θέματα Σταθεροποίηση και Ανάκαμψη, θα ελεγα οτι δεν πείθουν επειδή υπονοεί μια συνεννοήση κρατών της ευρωζώνης για ομοια προβλήματα, ομως κάθε χώρα εχει τις ιδιαιτερότητες της υπο τη σημερινή δομή της.
    Δείχνει λίγο δύσκολο να ομογενοποιηθούν τα προβλήματα αλλα και οι ηδη ακολουθούμενες πολιτικές σε κάθε χώρα ειναι διαφορετικές οπως και οι αιτίες της κρίσης π.χ. αλλα τα προβλήματα των τραπεζων της Ιρλανδίας και άλλα της Ελλάδας. Ομως η γενική αντιμετώπιση ως Σταθεροποίηση – Ανάκαμψη δεν νομίζω οτι θα εχει πολλές αρνητικές γνώμες.
    Το δεύτερο μέρος ομως της πρότασης εχει ενδιαφέροντα σημεία οπως
    1) Ευρωπαικο νομισματικό ταμείο (νομίζω ηδη συζητειται)
    2)Ευρωπαική οικονομική πολιτική (και αυτό το θέμα συζητείται στους κόλπους της ευρωζώνης)
    3) Ν εα αρχιτεκτονική του ευρώ, τρείς προτάσεις που δείχνουν να εχουν μια προοπτική υλοποιήσιμη και ειναι θέμα για περαιτέρω συζητηση.

    υγ Αν ο κ. Βαρουφάκης μπορούσε να κάνει τα αρθρα του λιγότερα εκτενη, μιας και απευθύνεται στο ευρύ κοινό, θα ηταν και καλύτερα προσβάσιμα αλλά και η συντομευση θα εδειχνε με σαφήνεια τα κύρια σημεία. 🙂

  13. Ο/Η papoylis λέει:

    Μπέρνυ

    στη σύσκεψη των μέσων Δεκεμβρίου θα κριθούν πολλά.

    ότι η ελλάδα είναι πειραματόζωο το λέω καρντιά μου από τον Απρίλιο ( ξέρεις πού) .
    Τέλος αυτό το άρθρο είναι η ανώδυνη ( γιατί οι άνθρωποι έχουν και υποχρεώσεις ) επανάληψη αυτών που λέοει ο …Μπαρουφάκης , αν δε τόπιασες 😉

    Κα Ένη μου
    δεν το πήρατε πρέφα : πρόκειται για «ευροομόλογο» εζιτασιόν , τα περί έκδοσης ευροομολόγου από την ΕΚΤ τα μάζεψε στα γρήγορα σήμερα ο τρισές μετά τις βραδυνές φάπες από την Αγγέλα 😉 Έχετε μείνει μια μέρα πίσω 🙂

  14. Ο/Η Ενη λέει:

    Μπερναρντινα 1,56μμ
    Σχετικά με το λινκ που εδωσες αυτό το θέμα της συμμετοχής των ιδιωτών, εχει γίνει ενα λάστιχο στις διάφορες αναφορές. Η αλήθεια μάλλον ειναι οτι θα ειναι υπο προυποθέσεις και οχι μια γενική ρύθμιση, δηλ. θα υπάρχουν περιοριστικοί οροι. 🙂

  15. Ο/Η papoylis λέει:

    Για πες μας ορέ Ζέππο σε ποιά πρόβλεψη μου βγήκα λάθος ;;;;

    Μήπως ότι η ανεργία θα εκραγεί
    μήπως ότι η ύφεση θα ξεπεράσει το 4%
    μήπως ότι θα υπάρχει το νοέμβρη τρύπα στα έσοδα άνω των 2 δις
    μήπως ότι παρά το μνημόνιο τα σπρέντια θα ανεβαίνουν συνεχώς
    μήπως ότι στο λούκι θα βάλουν και άλλους «νότιους»
    μήπως ότι ΔΕΝ θα πάμε σε πρόωρες εκλογές ανεξάρτητα απο τα αποτελέσματα των δημοτικών ;;;

    ( τα περισσότερα από αυτά τα έλεγα μήνες πριν και σε ανύποπτο χρόνο )

    να πω κι άλλα ;;;

  16. Ο/Η Ενη λέει:

    Παπούλη
    Εχω μεινει μια μέρα πίσω για δώσε μου το σχετικό λίνκ .

  17. Ο/Η papoylis λέει:

    Τι λινκ να σου δώσω κα Ένη μου , δεν ακούσατε τα δελτία , δεν είδατε το ξένο τύπο , από μένα τα περιμένετε όλα ;;; 🙂

  18. Ο/Η Ενη λέει:

    Παπούλη
    Αυτό το νέο με το οποίο «βομβαρδίζεις» το Ζέππο του τραπεζικού επιτοκίου 1% και 5%, το εχουν επισημάνει ολα τα ΜΜΕ τωρα και πολύ καιρό κα μας το τονίζουν, ευκαιρίας δοθείσης. 😆

  19. Ο/Η Ενη λέει:

    Oχι δεν βλέπω ολη μέρα ειδήσεις και δεν ειμαι Μπλουμπεργκ. Δώσε ενα λινκ εστω και διεθνές. 😉

  20. Ο/Η papoylis λέει:

    Κα Ένη , επιτέλους και με όλο το σεβασμό , προσπαθείστε να καταλάβετε :

    αυτά με το 1% και το 5% δεν τα φέρνω ως «νέα» , τα λέω στη Καλύβα από ΠΕΡΣΙ !!!

    επιτέλους βρείτε εσείς οι «κυβερνητικοί» και ένα σημείο ουσίας για να απαντήσετε. Πάντως μη σκοτώνεστε , δεν είναι δα και τόσο σοβαρό 🙂 🙂 🙂

  21. Ο/Η Β.Δ. Καργούδης λέει:

    Από την αρχή ακόμα,
    από τον περασμένο Φλεβάρη δλδ,
    μπήκαν μπρος συστηματικές-μεθοδικές κουβέντες, (πιέσεις πιο πολύ) στη Γερμανία της Μέρκελ: Από τη μια
    *από την ηγεμονεύουσα ομάδα της ΕκΤ (Τρισέ-Παπαδήμος) και τους ευρωπαίους συμμάχους της,
    και από την άλλη,
    *από την πλευρά πέραν του Ατλαντικού, με το ζεύγος του «νέου περιεχομένου και -ιδίως- προφίλ» ΔΝΤ του Μτ.Σ.Καν, & του Οβάλ Γραφείου Ομπάμα,
    με αποκλειστικό στόχο έναν:
    Να υπάρξει πάση θυσία Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ, στο
    «να γίνει ό,τι απαιτηθεί»
    για να υπάρξει επιτυχής έκβαση στο εγχείρημα της εξομάλυνσης των διαδοχικών κρίσεων στα δύο νομίσματα διεθνούς αναφοράς, το $ & το ευρώ.
    Έτσι που να ενισχυθεί ένα «ελάχιστο πλαίσιο νομιμότητας» στο σύστημα διαμόρφωσης των ισοτιμιών,
    και να συντηρηθεί και το μέτωπο των δύο, $ & ευρώ, απέναντι στο γιουάν και την πολιτική της κινέζικης ηγεσίας των άκαμπτων ισοτιμιών του μόνιμα υποτιμημέννου γιουάν

    Μετά τη διάσωση της LEHMAN, οι πιο επιθετικοί φιλελεύθεροι εκφραστές των αγορών,

    (που εν τω μεταξύ, τη διάσωση αυτή, τη θεώρησαν Μέγα λάθος-έγκλημα, φυσικά κατά το προσφιλές τους δόγμα, αυτό που θέλει να αφεθεί η φυσική-οικονομική επιλογή να κάνει τη δουλειά της, και να εξαφανίσει τα άρρωστα-ασθενικά μέλη από το σώμα της παγκ. Οικονομίας, για να αποτραπεί η επιμόλυνση και των υγειών)

    πέρασαν στην επίθεση:

    Επιτέθηκαν με κάθε μέσο, οικονομικά
    -με τη μέθοδο των υπαγορευμένων αγορών-πωλήσεων στην αγορά ομολόγων-,
    και σε επίπεδο διαμόρφωσης κοινής γνώμης,
    -με τη δράση των διεθνών Οίκων Αξιολόγησης-,
    για να ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΝ άλλη μία ΜΕΙΖΟΝΑ ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΣΗ: τη διάσωση εντός ΕΕ, της Ελλάδας.
    Που αν γινόταν, (θεωρούσαν πως) θα εγκαθιστούσε δια της οδού των τετελεσμένων, τις κρατικές παρεμβάσεις,
    στο ρόλο του κύριου ρυθμιστικού μηχανισμού των αγορών!
    Και θα υπαγόρευε ΑΥΤΗ πλέον,
    -η οικον. διάσωση δλδ, και δι αυτής το Κράτος-
    λογικές λειτουργίας της παγκ. Οικονομίας, με όρους, κυρίως, κρατικών ρυθμίσεων.

    Και έτσι θα προσδιοριζόταν και τα χαρακτηριστικά της παγκόσμιας Ανάκαμψης, οψέποτε κι αν αυτή ξεκινούσε

    Στην Ευρώπη αυτή τη φορά, με την Eλληνική Διάσωση-πιλότο (Bailout)
    επειδή ακριβώς και όλη την προηγούμενη περίοδο ακόμα και των παχέων αγελάδων, οι όροι τήρησης του Μάαστριχτ ήταν κυρίως πολιτικοί
    (με την έννοια της πολιτικής διαχείρισης των αποκλίσεων σε χρέος-έλλειμμα),
    έγινε πάλι φανερό εξ αρχής, ότι και πάλι, οι όροι των σχέσεων του κυρίως ευρωπαϊκού κορμού, οικονομικού & πολιτικού, με τις χώρες που θα γίνοινταν αποδέκτες & χρήστες των διασωστικών μηχανισμών,
    θα προσδιορίζονταν ΚΥΡΙΩΣ με όρους πολιτικούς!
    Και ΟΧΙ με όρους ακριβούς τυπολατρικής «ανάγνωσης» οικονομικών μεγεθών:
    Ο στόχος άλλωστε, εξ αρχής, ήταν, μέσα από τη διαχείριση των εθνικών κρίσεων χρέους,
    να αποκατασταθεί μια Ευρωπαϊκή Οικονομική Πίστη σε ανώτερο επίπεδο.
    Που θα λειτουργούσε αντικειμενικά σαν εμβάθυνση στο εγχείρημα της Ευρ. Ενοποίησης, αλλά και σαν ενισχυτικός παράγοντας στην επερχόμενη (στο πολύ βάθος) Ανάκαμψη, και στο περαιτέρω ευρωπαϊκό αναπτυξιακό σπιράλ.

    Με την έννοια αυτή, το
    -με πρώτο διάβασμα-
    «παράδοξο» της εξέλιξης του ελλ. χρέους ανοδικά, μέχρι και το +150% του ΑΕΠ,
    ΔΕΝ λέει ΤΙΠΟΤΑ καθ εαυτό.
    Αλλά έχει τεράστια σημασία, αν
    αυτή η ήδη εξελισσόμενη διαδικασία (έστω και) απλής «εξημέρωσης» κύρια του ελλείμματος και ΜΟΝΟ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ του Χρέους,
    «διαβαστεί» σαν μια «κοίτη» (πλαίσιο εξελίξεων) διαδικαστική.
    Που στην πορεία, μεσοπρόθεσμα, αποκαθιστώντας την ελληνική αξιοπιστία ή το μεγαλύτερο τμήμα της
    (που να θυμίσουμε ΑΠΩΛΕΣΘΗ ΚΥΡΙΟΤΑΤΑ κατά την περίοδο 2004-2009),
    θα καταλήξει σε μια οργανική ενσωμάτωση της ελληνικής Οικονομίας (και ιδίως του παραγωγικού κομματιού της) και των αποκλινόντων (ΠΟΛΥ) παραγωγικών χαρακτηριστικών της,
    σε ένα στοιχειωδώς ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ευρωπαϊκό μοντέλο
    (μην -προς Θεού όμως- πάει όμως ο νους μας, σε χημικές βιομηχανίες και τέτοια, αλλού είναι ο κόμπος).
    Μ αυτή την έννοια, τυχόν αίτημα ελληνικό για αναδιάρθρωση, θα ήταν ΑΠΟΛΥΤΩΣ τρελό-αυτοκτονικό
    (Και η επιμήκυνση, ΕΠΡΕΠΕ να περιμένουμε να τεθεί ΠΡΩΤΑ από κάποια πλευρά των πιστωτών, και ΟΧΙ σαν δικό μας αίτημα-ένδειξη αδυναμίας)
    αφού από το
    «ρε σεις, κοιτάξτε και μόνοι σας, το παλεύουμε το πράγμα, και με καθαρά χαρτιά και με θυσίες μεγάλες, όσο μας παίρνει»,
    θα περνούσαμε κατ ευθείαν σε ένα
    «Μπαα, μην το συζητάτε, ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ, ΓΙ ΑΥΤΌ, ΠΆΡΤΕ πχ. ΤΑ ΜΙΣΑ, γιατί αλλοιώς θα πάρετε το τρίτο το…»

    Ουφ, προσπάθησα τουλάχιστο να τα πω όσο πιο απλά μπορούσα, φίλτατε @προπάππου…

  22. Ο/Η Ενη λέει:

    Παπούλη
    Δεν πιστεύω να περιμένεις περισσότερα «σημεία ουσίας» προς απάντηση.
    Η Καργούδειος ανάλυση πιο πάνω ειναι …..ολα τα λεφτα και με παράθεση γεγονότων οχι ετσι και γιουβέτσι.
    Επίσης ο Ζέππος (1,05 και 1,14μμ) εδωσε απάντηση με στοιχεία και γεγονότα, οχι γνώμες, απόψεις και προβλέψεις. 😉

  23. Ο/Η zeppos λέει:

    Έδωσα απάντηση Ενη;
    Μα πως;
    Αφού δεν κατάλαβα γρυ;
    Αυτή δεν ήταν η ετυμηγορία των εδώ ογκόλιθων της ανάλυσης;

    Και μη μου αρχίσετε πάλι τις γκρίνιες για «γκλίτσες» και νεύρα..
    Γιατί οταν λες σε κάποιον (με ταπεινότητα!) που δεν συμφωνεί με την πρόταση, αντί για κάποια απάντηση, οτι δεν καταλαβαίνει.. τι περιμένεις δηλαδή; Την συγνώμη;

  24. Ο/Η zeppos λέει:

    «Μήπως ότι η ανεργία θα εκραγεί
    μήπως ότι η ύφεση θα ξεπεράσει το 4%
    μήπως ότι θα υπάρχει το νοέμβρη τρύπα στα έσοδα άνω των 2 δις
    μήπως ότι παρά το μνημόνιο τα σπρέντια θα ανεβαίνουν συνεχώς
    μήπως ότι στο λούκι θα βάλουν και άλλους “νότιους”
    μήπως ότι ΔΕΝ θα πάμε σε πρόωρες εκλογές ανεξάρτητα απο τα αποτελέσματα των δημοτικών ;;;»

    Η έκρηξη της ανεργίας είναι στο πρόγραμμα εξυγίανσης
    Η ύφεση στο 4 είναι στο αναθεωρημένο τον Ιούνιο πρόγραμμα
    «Τρύπα» στα έσοδα δεν υπάρχει. Αυτό που είναι αλήθεια είναι η υστέρηση από τον αναθεωρημένο τον Ιούνιο στόχο του 6%. Εως σήμερα λοιπόν και με τα στοιχεία του Νοέμβρη που πήγε πολύ καλά (σύμφωνα με την πρόβλεψη) έχουμε ΑΥΞΗΣΗ των εσόδων κατά 5%. Αυτό είναι κατόρθωμα με βαθειά ύφεση.
    Ξέχασες να μας φέρεις Παπούλη εδώ κάτι «καμπύλες» που σου μίλαγαν κρυφά οτι πιάσαμε το πικ της αύξησης των εσόδων και από κει και μετά τα έσοδα θα βουτήξουν για πάντα προα τα κάτω…
    Η «είσοδος» (το λούκι) και άλλων είναι η βίαιη και μπρουτάλικη αντίδραση των αγορών που σου έλεγα το μεσημέρι, αλλά μάλλον εσύ τα ξεπέρασες χωρίς να καταλάβεις γρυ.. Η επίθεση αυτή και η ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ λύση της ευρωπαϊκής στήριξης, ήταν ιδέα του ΓΑΠ – μάλιστα του ανίκανου – την οποία σταθερά προωθούσε με πείσμα την άνοιξη και συνεχίζει απτόητος..

    Όταν έγραψα «για αστοχίες προβλέψεων» είχα στο νου μου τους μεγαλόστομους «αναλυτές» βέβαια!
    Κάτι περί πτώχευσης, περί στάσης πληρωμών, κλπ το φθινόπωρο που μας πέρασε .. τι λες;

  25. Ο/Η σχολιαστης λέει:

    Και ήρθε καπάκι Ζέππο η ανακοίνωση της εκπροσώπου του ΔΝΤ ότι αργότερα αν χρειαστεί θα γίνει …επιμήκυνση του χρέους.

    Η απόφαση έχει ληφθεί, η Ελλάδα θα …διασωθεί αλλά θα πει το δεσπότη Παναγιώτη γυρίζοντας σε συνθήκες εργασίας άλλων εποχών.

  26. Ο/Η zeppos λέει:

    Το ζητούμενο σχο, είναι να μην «ζητάμε» εμείς.. ούτε καν να συζητάμε μας επιτρέπετε και οι μαγκιές πληρώνονται σκληρά. Εκτός από τις εκ του μακρόθεν μαγκιές, σαν το «άλλο μίγμα», ή «αντιμνημόνια» παπάρα κλπ.. του ΣΑΜ

    Οτι θα έλθει, θα έλθει «μόνο» του ως ώριμο κοπελούδι που υπέκυψε στην γοητεία μας..

  27. Ο/Η papoylis λέει:

    Σας αφήνω να χαριεντίζεστε στις μεταξύ σας αβροφροσύνες τόσην ώρα γιατί συνθέτω ποστ. Θα τα «πούμε» λίγο αργότερα … κρατήστε τον ενθουσιασμό σας … 🙂

  28. Ο/Η zeppos λέει:

    Ευχαριστούμε!

  29. Ο/Η nikiplos λέει:

    καλησπέρα… σε όλες αυτές τις συζητήσεις-σχόλια πλανάται ένας μύθος του δήθεν οικονομικά εύρωστου ευρωπαϊκού βορρά. Έτσι τα όποια προβλήματά του δεν είναι παρά μόνο τραπεζικά, «αφού δάνεισε τεμπέληδες και ακαμάτηδες» που θα λεγόταν λαϊκώς.

    Όμως κατά την ταπεινή μου γνώμη καθόλου έτσι δεν είναι τα πράγματα. Η φτώχυνση και των δικών τους μεσαίων κοινωνικών στρωμμάτων είναι κραυγαλαία σε όποιον τις επισκέπτεται και κάνει δουλειές μετά τον Οκτώβρη του 2009. Ο ευρωπαϊκός βορράς κατά τη γνώμη μου έχει παρόμοια προβλήματα με τον ευρωπαϊκό νότο + ένα επιπλέον: έχει δανείσει στον νότο. Σαφώς οι αγορές όταν βλέπουν το πληγωμένο ζώο δυάρα δεν δίνουν αν αυτό είναι σουηδικό, ή ολλανδικό ή piggy ;). Αντίθετα νοιάζονται για το κρέας και τουλάχιστον καλό είναι να φαγωθεί πριν κακοφορμίσει.

    Οι λύσεις του κου … Μπαρουφάκη προϋποθέτουν:
    α) Μια ευρωζώνη οικονομικά εύρωστη τουλάχιστον σε κάποιο τμήμα της (ώστε να λειτουργήσει σαν αμορτισέρ)
    β) Ένα εξωτερικό αυτής περιβάλλον «γερμανική πόλη μοντέλο» κι όχι αυτή η ζούγκλα που είναι στην πραγματικότητα με διψασμένους για αίμα κερδοσκόπους που «τώρα που γυρίζει» θα μαζέψουν από την γκανιότα…

    Με ένα απλοϊκό παράδειγμα θα λέγαμε ότι αν χρωστάω χρήματα και τα εισοδήματά μου μειώνονται, πριν πουλήσω το σπίτι μου (και τις ανέσεις μου) θα προσπαθήσω να φάω το οικοπεδάκι του γείτονα που μου χρωστάει… και αυτά είναι οι μηχανισμοί…

    Εμείς είμαστε τα … γειτονάκια με οικοπεδάκι χωρίς αξία… οικοδομήσιμο όμως (σε ξένα Γερμανικά χέρια) στην χειρότερη… Ο ΓΑΠ και ο Σαχλαμαράς ή στην χείριστη η Ντιαντόρα θα παίξουν το ρόλο του μεσίτη απλά…

    Παππούλη για ένα βγήκες αληθινός: πριν 6 περίπου μήνες έλεγες ότι ο μισθός θα είναι της τάξης των 500€. Δυστυχώς η «πιάτσα» (μωλαίοι, ιατρ-εμπόροι, ) δίνουν μόλις 300€ κι αυτά από τον χρεωκοπημένο ΟΑΕΔ… με τις υγειές μας…

  30. Ο/Η papoylis λέει:

    Σε πολλά βγήκα αληθινός Νίκιπλε αλλά τα παλληκάρια της πράσινης φακής δεν αντέχουν να το παραδεχθούν. Με αυτούς θα τα πω αργότερα.

    Γι αυτά που λες εσύ όμως έχω μερικές παρατηρήσεις :

    Το γεγονός ότι εδώ και 2 χρόνια στις χώρες του Βορρά ευημερούν οι αριθμοί , αλλά όχι οι άνθρωποι είναι δεδομένο. Επικρατεί ανασφάλεια , φόβος και μεγάλες ανισότητες που συνεχώς διευρύνονται. Αυτά που παρατηρείς ισχύουν , από όσα μαθαίνω από τους φίλους που ζούν σε Γερμανία Γαλλία Ολλανδία και Φινλανδία.

    Οι αγορές όμως προς στιγμήν βάζουν στο στόχαστρο το «υπογάστριο» . Και δεν μιλώ για μας που είμαστε ήδη «τελειωμένη» ιστορία. Για μας προεξοφλούν ήδη και τη χρεωκοπία και το αδιέξοδο , επομένως ότι είναι να παίξουν σε εμάς το έχουν εξασφαλίσει μέσω των CDS. Ο στόχος είναι πλέον Ισπανία και Ιταλία , γιατί Ιρλανδία και Πορτογαλία έχουν και αυτές ( εκτός απροόπτου ) προεξοφληθεί.
    Επομένως αυτό που κινδυνεύει μεσοπρόθεσμα είναι η σχετική «ευρωστία» των βορείων νοικοκυραίων , αφού αν ΕΕ και Ευρώ πάνε κατά διαβόλου , το νέο «υγιές» ευρώ – μάρκο θα παίζει σε ισοτιμίες τρελλές , ενώ μεγάλο μέρος των καταναλωτών του Νότου όπου με προνομιακούς όρους πουλάνε οι νοικοκυραίοι τα προϊόντα τους εδώ και δεκαετίες δεν θα υπάρχει ως ζήτηση. Θέλω δηλαδή να πω ότι ακόμα και με τις υπάρχουσες , όχι τόσο ελπιδοφόρες γι αυτούς , συνθήκες η πίεση των «αγορών» είναι τέτοια που θέλωντας και μη θα αναγκαστούν να προβούν σε έκδοση ευρωομολόγου και κάλυψη δι αυτού των χρεών των προβληματικών εταίρων με επιτόκια σαφώς χαμηλότερα και άρα με ελπίδες επιβίωσης.

    Ο ακριβής μηχανισμός δεν έχει τόσο σημασία , όσο το γεγονός πως οι σχετικές αποφάσεις και πρωτοβουλίες έχουν ήδη τραγικά αργήσει και περιθώρια δεν υπάρχουν. Η Ψωροκώσταινα μπορεί ίσως να γλυτώσει μόνο μέσω μιας τέτοιας αποφασιστικής στροφής της πολιτικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο , αν και δεν θα έχουν μεγάλο πρόβλημα αν τους πεθάνει το πειραματόζωο. Θα μείνει η φωλιά του προς εκμετάλλευση αν με εννοείς 😉

  31. Ο/Η Ενη λέει:

    Ωρα 3,49 μμ. ο Παπουλης «κατακεραυνωνε την κα Ενη οτι εχει μείνει πισω μια μέρα» και ευρωομολογο …πάπαλα. Αλλά πηγή, λινκ τίποτα.
    Τώρα με ολη την εκτίμηση Παπούλη μου, υποχρεώνομαι να σου πω οτι οπως ανακοινώθηκε στίς ειδήσεις το ευρωομόλογο ειναι πραγματικότητα θα εκδοθεί τον Ιανουάριο, θα ανέρχεται σε 8.δισ. με επιτόκιο 2,75%, με την προοπτική να ακολουθήσουν στο μέλλον και άλλα πολύ μεγαλύτερου ποσου.
    Αυριο φαντάζομαι θα υπάρχει και στην ειδησεογραφία.
    Το κανάλι που μετέδωσε την ειδηση ηταν το Αλτερ και το ανακοίνωσε ως αποκλειστικότητα.
    υγ. Το λινκ που εδωσα σε σχέση με το θέμα ελεγε ακριβώς αυτο ως ανακοινωση του Τρισε, (την οποια εσπευσες να τη διαψεύσεις. Αχ και πάλι αχ. 😉

  32. Ο/Η kapetanios λέει:

    η εμπλοκή του ΔΝΤ στα ευρωπαϊκά οικονομικά δρώμενα ξεπερνά κατά πολύ το «ελληνικό πρόβλημα» και είχε προαποφασισθεί/δρομολογηθεί (με πρώτα θύματα χώρες που βρίσκονταν στο προαύλιο της ένωσης) 1-2 χρόνια πριν την δήθενμου ταχαμου Ελληνική «αδυναμία δανεισμού» -που για όσους δεν έχουν κοντή μνήμη και με δεδομένη την σημερινή υπό διαμόρφωση κατάσταση ουδέποτε υπήρξε καταλυτική ως προς τις εξελίξεις που δρομολογήθηκαν (σκεφτείτε πχ ότι :
    α. το τελικό επιτόκιο της «επιμήκυνσης» ελάχιστα θα απέχει από το κόστος δανεισμού μας από τις αγορές την τελευταία φορά
    β. το επιτόκιο δανεισμού μας προ ευρωζώνης κυμαινόταν περί του 7-8-9% ίσως και παραπάνω σε κάποιες περιπτώσεις κλπ )
    Πολλές από τις συζητήσεις μας τον περσινό χειμώνα κατέληγαν (εάν εξαιρέσει κανείς τους μόνιμα «πεπεισμένους» και «χειροκροτητές» ) ξανά και ξανά στην επιβεβαίωση των παραπάνω.
    Συνεπώς η «διέξοδος» (ή έξοδος) σήμερα δεν μπορεί παρά να αφορά το σύνολο των κρατών που συγκροτούν την Ευρωπαϊκή ένωση.

    Κατά τα άλλα
    Ο εκπρόσωπός του ΔΝΤ Πολ Τόμσεν όταν ρωτήθηκε σχετικά με την χώρα μας πριν από λίγο καιρό ιεράρχησε τις προτεραιότητες της «διάσωσης» μας , όχι τόσο στην σχολαστική μείωση του ελλείμματος και του χρέους, αλλά κυρίως τις μεταρρυθμίσεις, με τις οποίες εν τέλει άλλαξε άρδην ο εργασιακός και ασφαλιστικός χάρτης της . Παραδέχτηκε μάλιστα ότι «το πραγματικό πρόβλημα της Ελλάδας δεν ήταν τόσο το δημόσιο χρέος αλλά οι διαρθρωτικές αδυναμίες της ελληνικής οικονομίας. Όπως ανέφερε ο ίδιος ο Τόμσεν (!) στους θεσμικούς επενδυτές στο Σίτι του Λονδίνου, πιο σημαντική από τη μείωση του ελλείμματος ήταν η προώθηση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στο Ασφαλιστικό, στην αγορά εργασίας, η αναμόρφωση του πλαισίου για τις ξένες και εγχώριες επενδύσεις καθώς και η φορολογική εναρμόνιση.
    Ε, εντάξει, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πει και τίποτε περισσότερο ο άνθρωπος για να καταλάβει ο μέσος νους ( επαναλαμβάνω ότι εξαιρούνται οι «πεπεισμένοι» ) και το παίγνιο που παίζουν μαζί μας το ΔΝΤ & η τρόικα αλλά και τον ρόλο που έχουν ήδη αναλάβει στα ευρωπαϊκά πέριξ

    (άσχετο)
    αυτόν τον μαλάκα(με περικεφαλαία) τον Λοβέρδο και τον άλλον τον βαρεμένο τον αναπτυξιολόγο (μη χε) Χρυσοχοίδη δεν μπορούν να τους μαντρώσουν κάπου να μην τους βλέπουμε και προπαντός να μην τους ακούμε?!
    Η εμετική διάθεση που προκαλούν δεν αντιμετωπίζεται ούτε με δραμαμίνες

  33. Ο/Η Ενη λέει:

    Τωρα ειδα στο τελευταιο σχολιο σου Παπούλη οτι παραδεχεσαι οτι θα εκδοθεί ευρωομόλογο, σε αντίθεση απο ο,τι μου ελεγες στις 3,49 μμ.
    Υστερα ρωτας τον Προπάππου, που αντιφάσκεις. Τι να πουμε τι;

    υγ. Απο το ποστ που ετοιμάζεις διαφαίνεται οτι ετοιμάζεσαι να πάρεις …..εκδίκηση, γιατί το παρόν δεν σου πολυβγήκε. 😆

  34. Ο/Η papoylis λέει:

    Ας έρθω τώρα στους θιασώτες και θαυμαστές του μεγάλου στοχαστή που πιό πάνω αντάλλασσαν αβροφροσύνες :

    Κα Ένη

    κανονικά θα έπρεπε να απαντήσω στο Βαγγέλη χρησιμοποιώντας το δικό του «στυλάκι» , αλλά δεν θα το κάνω.
    Αυτά που εκθέτει στο σχόλιο του είναι προθέσεις εν αμαρτίαις και εκ των υστέρων ( και εκ του ασφαλούς πάντα ) διαπιστώσεις.

    Ο Βαγγέλης μας λοιπόν ξεκινά από το Φλεβάρη του 2010 , λες και μέχρι τότε δεν υπήρχε ούτε πρόβλημα ( εγχώριο και Διεθνές ) ούτε και κυβέρνηση ( υποτίθεται υπεύθυνη ) για να διαχειριστεί καινα ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙ.

    Αλλά ο γιωργάπης ήλπιζε από το περασμένο φθινόπωρο ότι θα τον «διασώσει» η σύμπνοια Τρισέ Στρωσε Κάνε και Ομπάμια , πράγμα που ούτε το Φλεβάρη , ούτε και μέχρι σήμερα συνέβη. Να μη ξεχνάμε ότι από Οκτώβρη μέχρι και Φλεβάρη ( που άρχισαν οι «πιέσεις» ) ο γιωργάπης ασκούσε «σοσιαλδημοκρατική» πολιτική , ανοιχτή με τον οπενγκαβ , αλλά ανύπαρκτη. Θυμίζω μερικά απλά πράγματα :
    Χρειάστηκαν 9 μήνες για νέα λίστα φαρμάκων , για να διοριστούν πρόσωπα ευθύνης , να αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης εισοδημάτων από κινητές αξίες ,να ξεκινήσει η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και άλλα ορέα ελαχίστου ή μηδενικού κόστους μέτρα. Παράλληλα , και όσο ακόμα τα σπρέντια ήσαν χαμηλά , ο γιωργάπης δεν τολμούσε να βγεί στις αγορές μαζικά και να δανειστεί τα απαραίτητα εκείνα που θα χρειάζονταν μέχρι και το καλοκαίρι. Χάθηκαν … πετάχτηκαν κυριολεκτικά στο κάλαθο των αχρήστων 4 ή 5 μήνες κρίσιμοι , επειδή περιμέναμε ότι η ΕΕ θα πάει σε κευνσιανές πολιτικές ,υπό τη καθοδήγηση του μεγάλου στοχαστή.

    Οι νεοφιλελεύθεροι διέσωσαν ένα σωρό από λαμόγια το 2008 – 2009. ( μόλις πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι η Federal Reserve δάνεισε σχεδόν άτοκα με 21.000 μυστικές συμβάσεις περίπου 3.3 τρις όλους αυτούς που σήμερα το παίζουν τσακάλια.) Αλλά ο γιωργάπης είχε σχέδιο !!! Δεν ήθελε να γνωρίζει ότι όχι μόνο η κα Μέρκελ ( η κακιά ) αλλά και οι «αγορές» και ο Τρισες και οι ΔΝΤούδες θα μας βάλουν το πιστόλι στο κώλο , και το χρησιμοποίησε ενώ δεν είχε τα κότσια ούτε καν να το οπλίσει ( και όλα αυτά τα λέω έτσι για να μην αρχίσουμε με συνομωσιολογίες ) νόμιζε ο φουκαράς φαίνεται ότι η κα Μέρκελ και όλος ο συρφετός που αναφέρει ο Βαγγέλης στη σχετική παράγραφο είναι πιστοί μαθητές του FDR και όχι λακέδες των μεγάλων συμφερόντων.

    Η κα λοιπόν Αγγέλα και οι «αγορές» τον ανάγκασαν σε εκείνη τη δραματική άνοιξη που πέρασε να δει επιτέλους τη πραγματικότητα και να αναλάβει κάποιες ευθύνες.
    Βέβαια σε αγαστή συνεργασία έχωσαν σε εμάς το πιστόλι , γιατί δεν γίνεται ένας γιός μιας Μάργκαρετ να ξεφτιλίζεται έτσι. Μας ήρθε δηλαδή το μνημόνιο και το ΔΝΤ , αυτό που με κάθε τρόπο και ευκαιρία έδιωχνε με το σταυρό ( σαν Βάμπιρα ) τους προηγούμενους μήνες. Αυτή ήταν η πρώτη ΣΑΦΗΣ και ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ήττα του γιωργάπη. Αναγκάστηκε ( για τη Πατρίδα πάντα ) να εγκαταλείψει το περίφημο ΠΣΑ που με κόπους και βάσανα σχεδίαζαν στο χάρτη και διαφήμιζαν επί μήνες , να πάρει πίσω τα προεκλογικά του καθρεφτάκια και χάντρες , να σκύψει και να φιλήσει κατουρημένες ποδιές στα διεθνή φόρα , ώστε οι ¨κακοί» διεθνείς παράγοντες να μην είναι τόσο » βίαιοι» όταν θα μας το χώνουν. Αυτή είναι η πρώτη φάση των κατορθωμάτων του γιωργάπη , αν κάποιος θέλει να αναγνώσει μέσα από τις γραμμές του κου Καργούδη αυτά που προσπαθεί επιμελώς να κρύψει ή να εξωραΐσει.

    Αποδεχθήκαμε ( οι βολευτές , όχι ο κοσμάκης ) μια δανειακή σύμβαση με όρους αποικιακού χαρακτήρα και ξένη επικυριαρχία. Ήταν μια ήττα κατά κράτος της «σοσιαλδημοκρατίας» του γιωργάπη ( αν κάτι τέτοιο υπάρχει ) και μια πύρρειος νίκη των ¨αφεντάδων» .Και τούτο γιατί ουδείς τότε από τους διεθνείς παράγοντες σκεφτόταν τίποτε περισσότερο από :
    α) την εξασφάλιση κατά το δυνατόν των δανείων
    β) τη προσωρινή παύση των πιέσεων των αγορών
    δηλαδή στόχους βραχυπρόθεσμους και ακραιφνώς οικονομικούς . Η πολιτική ήρθε αργότερα , όταν έγινε δηλαδή σαφές πως το πειραματόζωο δεν θα τη βγάλει αλλά συγχρόνως στην ουρά θα μπαίνουν και άλλα , μεγαλύτερα , γουρουνάκια.
    Από το 2009 έλεγα ότι μόνο η στροφή σε quasi-κευνσιανές πολιτικές σε σχεδόν παγκόσμια , αν όχι μόνο σε ευρωπαϊκή , κλίμακα θα μπορούσε να αντιμετωπίσει μεσομακροπρόθεσμα τη θύελλα.

    Αλλά κυρία Ένη μου ούτε πολιτική βούληση υπήρχε , ούτε πολιτικοί σχηματισμοί ικανοί να επιβάλλουν μια τέτοια σημαντική στροφή. Αυτά τα ονειρεύεται ακόμα ο Βαγγέλης και τα ονειρευόταν ίσως ο γιωργάπης μέχρι να τον αναγκάσουν να μας βάλει το πιστόλι στο κώλο.

    Από το καλοκαίρι και μετά φάνηκαν μεγαλύτερα σύννεφα και τώρα σιγά σιγά ( αλλά μάλλον αργά ) γίνεται σαφής η ανάγκη όλα αυτά να αντιμετωπιστούν συνολικά και όχι κατά περίπτωση και βέβαια επιτέλους να κυριαρχήσει η ΠΟΛΙΤΙΚΗ , για την οποία κόπτεται ο Βαγγέλης.

    Ο αγαπητός φίλος ονειρεύεται αποκατάσταση της αξιοπιστίας μεσοπρόθεσμα για τη χώρα μας , μέσω της μείωσης του ελλείμματος ( πρωτογενές θετικό , συνολικό αρνητικό βεβαίως βεβαίως ) και θεωρεί το χρέος που σε λίγο θα ξεπεράσει το 150% ως παρωνυχίδα. νομίζει δηλαδή ότι αν σε βάθος χρόνου τα τοκοχρεωλύσια ( με τα ληστρικά επιτόκια που ισχύουν και θα ισχύουν ) θα αποτελούν διψήφιο και σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ , η οικονομία μας με πρωτογενή ( τονίζω ) σχεδιαζόμενα πλεονάσματα του 4 ή 5% του ΑΕΠ θα έχει ελπίδες επιβίωσης μέσα σε ένα περιβάλλον εντεινόμενης διεθνούς ανασφάλειας και ανταγωνισμού. Πρόκειται προφανώς για αστειότητες που επίσης δεν λαμβάνουν υπόψιν παρά μόνο τα εν Ελλάδι πράγματα και όχι το ευρύτερο ευρωπαϊκό μπάχαλο όπως προδιαγράφεται.

    Και βέβαια αφού μπήκαμε στο χορό πρέπει να χορέψουμε , με κορυφαία το γιωργάπη να μας βαράει το ντέφι . Μετά δηλαδή τις διαδοχικές ΗΤΤΕΣ της πολιτικής του θα υποστούμε τις συνέπειες. Είπαμε , ένα απλό πειραματόζωο είμαστε για να προχωρήσει το ευρύτερο εγχείρημα , αλλά δεν τους βγαίνει.
    ¨οταν όμως ο γιωργάπης υπέγραφε το ήξερε ή όχι ;;;
    Αν δεν το ήξερε πρόκειται για ανεπάρκεια – ΗΤΤΑ
    Αν το ήξερε αλλά δεν μπόρεσε να το επικοινωνήσει και να πείσει πάλι για ΗΤΤΑ πρόκειται. Γιατί αν αυτό ήταν μια «έξυπνη τακτική υποχώρηση» τότε ως μάστορας της τακτικής θα έπρεπε να είχε εφαρμόσει αυτές τις τεχνικές από πέρσι τέτοια εποχή.

    Με όλα αυτά θέλω να κλείσω λέγωντας πως οι εκ των υστέρων φιλολογίες και φιλοκαλίες , για την επιτυχή πορεία των γιωργάπηδων , είναι πολυτέλειες που εγώ δεν διαθέτω. Ούτε σχέδιο υπήρχε , ούτε πολιτική … συρθήκαμε κα Ένη μου σε μια θυσία που ΔΕΝ θα αποδώσει αν δεν αλλάξουν πολλά στο διεθνές πεδίο και στη χώρα μας. Τα λοιπά ( όπως και τα «επιχειρήματα» του Βαγγέλη ) είναι σκέτη από γιουβέτσι που αναγκάστηκα να φάω γιατί που λεφτά τώρα για κρέας… 😉

    Ζέππο , θα έρθω και σε σένα , μην εξάπτεσαι 🙂

  35. Ο/Η papoylis λέει:

    Κα Ένη

    έχετε χάσει κάθε επαφή με τη πραγματικότητα.
    Δεν πρόκειται για ομόλογο της ΕΚΤ , αλλά για ένα μικρό ποσό του ESFC , του προσωρινού ταμείου διαχείρισης της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Φαντάζεστε ότι τα 8 δις φτάνουν για κάτι παραπάνω από κουφέτα ;;; Να προσέχετε τι ακούτε και τι διαβάζετε 🙂

    ( πάντως ο τρισές το παλεύει τώρα που σφίγγουν από παντού τα πράγματα , αυτό το έχω παραδεχθεί από τότε που αποφάσισε να δέχεται και junk bonds , αλλά αυτό δεν φθάνει )

  36. Ο/Η Ενη λέει:

    Παπούλη
    Η επιμονή σου δεν λέγεται. Ειναι η δεν ειναι ευρωομόλογο και μάλιστα ως μια πρώτη δοκιμή ειναι μόνο 8δισ. Αυτό που συμπεραίνεται λοιπόν ειναι οτι θα ακολουθήσει εκδοση ευρωομολόγων. Τοεπισημαίνεις κι εσυ την «ανάγκη φιλοτιμίαν ποιήσας».
    Αντε να τελειώνουμε μ αυτό το πινγκ πονγκ, η αλήθεια ειναι οτι οι αποψεις εκατέρωθεν παραμένουν εν ισχύει. Ουδείς πείθεται ουτε πείθει. 😆

  37. Ο/Η papoylis λέει:

    Ζέππο

    πρώτα μια διευκρίνηση : χρησιμοποιείς αυτό που έλεγα για τη καμπύλη του laffer χωρίς καν να αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει. Απλά επειδή κάτι ..θυμάσαι και κάτι νομίζεις ότι κατάλαβες. Πάμε πάλι από την αρχή

    Ο laffer λέει ότι όσο αυξάνεται ο συντελεστής ενός φόρου υπάρχει ένα όριο μέχρι το οποίο είναι δυνατόν να αυξάνωνται τα σχετικά φορολογικά έσοδα. Μετά από αυτό το όριο , επειδή λειτουργούν παράγοντες όπως αντικίνητρα για δραστηριότητες , ανάπτυξη , επενδύσεις και στροφή στη παραοικονομία , τα έσοδα θα αρχίσουν να πέφτουν.
    Πες μου λοιπόν αν ήδη δε βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο όσον αφορά πχ τον ΕΦΚ , το φόρο καπνού , το ΦΠΑ και γενικά τους έμμεσους φόρους που αποτελούν πάνω από τα 2/3 των φορολογικών εσόδων του τριτοκοσμικού μας Κράτους διαχρονικά.

    Τώρα
    σχετικά με τις προβλέψεις , οι μάγοι ισχυρίζονταν μέχρι και το τέλος του Αυγούστου ότι η ύφεση θα κυμανθεί γύρω από το 2,5% – 3%. Τώρα είναι βέβαιο ότι μετά από τις ειδικές «επεξεργασίες» – μαγειρική θα τα καταφέρουμε λίγο κάτω από το -5%.

    Για την ανεργία προέβλεπαν τον Ιούνη 11.5% για το τέλος του 2010 , αλλά ήδη πλησιάζουμε στο «επίσημο» 13% και βάλε ( σκέψου το πραγματικό ποσοστό )
    Για τα έσοδα βρε Ζέππο με τα τελευταία στοιχεία είμασταν πίσω πα΄νω από 2 δις , λες να μας σώσει η περαίωση ;;;

    Η «ιδέα» του μεγάλου στοχαστή γιωργάπη έχει διατυπωθεί ήδη από το 2008 από ένα σωρό οικονομολόγους που δεν περίμεναν οι άτιμοι για να πάρει την ευρεσιτεχνία ο γιωργάπης… 🙂

    Και επειδή στη τελευταία σου παράγραφο μου μιλάς για αναλυτές κτλ πες μου πότε ο Παπούλης είπε ότι ΘΑ κανούμε στάση πληρωμών και χρεωκοπία το φθινόπωρο, Αν μου βρείς έστω και μια τέτοια μου δήλωση – πρόβλεψη θα πάω να γίνω χαλί στην είσοδο του Μαξίμου. 🙂

  38. Ο/Η papoylis λέει:

    Κα Ένη

    για να τελειώνουμε πράγματι , επειδή εξακολουθείτε να προσπαθείτε να ξεγλυστρίσετε αλλά δεν θα σας το επιτρέψω 🙂

    Λέτε λίγο παραπάνω ότι:

    «Τωρα ειδα στο τελευταιο σχολιο σου Παπούλη οτι παραδεχεσαι οτι θα εκδοθεί ευρωομόλογο, σε αντίθεση απο ο,τι μου ελεγες στις 3,49 μμ.
    Υστερα ρωτας τον Προπάππου, που αντιφάσκεις. Τι να πουμε τι;

    υγ. Απο το ποστ που ετοιμάζεις διαφαίνεται οτι ετοιμάζεσαι να πάρεις …..εκδίκηση, γιατί το παρόν δεν σου πολυβγήκε. 😆 »

    και στο τέλος μου βάζετε και τη φατσούλα , επειδή νομίζετε ότι πιάσατε λαυράκι

    Τι είπα εγώ στο σχετικό σχόλιο :

    «Θέλω δηλαδή να πω ότι ακόμα και με τις υπάρχουσες , όχι τόσο ελπιδοφόρες γι αυτούς , συνθήκες η πίεση των “αγορών” είναι τέτοια που θέλωντας και μη θα αναγκαστούν να προβούν σε έκδοση ευρωομολόγου και κάλυψη δι αυτού των χρεών των προβληματικών εταίρων με επιτόκια σαφώς χαμηλότερα και άρα με ελπίδες επιβίωσης.»

    και μπαίνει το ερώτημα : καταλαβαίνετε τι λέω ;;;;;;
    Λέω ότι θέλωντας και μη θα ανγκαστούν τελικά … ΘΑ Κα ¨Ενη μου ΘΑ… 😆 😆

    Και όχι μόνο αυτό 😉

    Εγώ μιλάω για ευρωομόλογο της ΕΚΤ και της ΕΤΕπ. που θα έρθει να καλύψει μέρος του χρέους όλων των χειμαζόμενων και πιεζόμενων οικονομιών της ευρωζώνης και όχι τα ψίχουλα του ESCF , ενός σχεδόν ανύπαρκτου μηχανισμού μερκέλειας εμπνεύσεως που είναι προσωρινός και εντελώς ανίκανος να αντιμετωπίσει τη πραγματικότητα.

    Θα χρειαστεί και άλλο μου σχόλιο για να καταλάβετε τι λέω ;;;;

  39. Ο/Η papoylis λέει:

    … ξέχασα να συμπληρώσω ότι τις προηγούμενες μέρες έπαιζε το θέμα ενός ευροομολόγου όπως αυτό που σας λέω εδώ , συζητιόταν στους «διαδρόμους» . Ο τρισές ξέρει ότι με μπαλώματα δεν γίνεται χα’ί’ρι , αλλά δεν μπόρεσε να το αρθρώσει στη χθεσινή συνέντευξη …. έμεινε το επιτόκιο στο 1% , η συνέχιση της πολιτικής αγοράς ομολόγων από τις τράπεζες και τώρα η πορδή των 8 δις από το ESCF … ώδινεν όρος και έτεκε μυν …..

    Να πω και άλλα ή επιτέλους να τελειώσουμε εδώ και ο καθένας ας βγάλει , ιδιωτικά , τα δικά του συμπεράσματα. 😉

  40. Ο/Η zeppos λέει:

    Ξαναλέω οτι δεν εννοούσα εσένα. Κοίτα καλυτερα τι έγραψα. Τι θες να κόψω τας φλέβας μου; Εγραψαν πολλοί Καζάκηδες, Κοντζιάδες κλπ.. Δεν είσαι μόνος σε αυτό τον αδιέξοδο δρόμο…
    Όσο αφορά τις αναλύσεις σου, δεν πείθεις Παπουλη. Είναι προφανέστατα λάθος όλες οι συνομωσιολογικές σου εκτιμήσεις για το μέλλον. Προσπαθείς να πεις πράγματα που δεν καταλαβαίνεις πως εξελίσσονται και κόλλησες στα ίδια.
    Όπου δε είναι ολοφάνερο το λάθος σου, εισάγεις την παράμετρο της «ειδικής επεξεργασίας» μη αντέχοντας την όποια επιτυχία, αφού για σένα είναι αδύνατον να πετύχει μια καθολικά ανίκανη και ηλίθια κυβέρνηση.

    Τα έσοδα αυξάνονται φέτος κατά 5%.
    Το έλλειμμα μειώθηκε μισή μονάδα πάνω από τον στόχο και έφτασε το 6%

    Αυτά δεν γίνονται χωρίς να υπάρξει η πρόσκαιρη βαθειά ύφεση. Του χρόνου θα είναι η μισή… Αν θες κάνε ΤΩΡΑ την πρόβλεψή σου για του χρόνου…
    Το κράτος αναδιοργανώνεται με ρυθμούς αλλοτε αργούς βέβαια, αλλά κανείς δεν περιμένει το υπαλληλικό κατεστημένο να παραδοθεί άνευ όρων.
    Η Ελλάς αλλάζει ριζικά πλέον. Αυτή την εντολή τους δώσαμε. Θα ξεχάσουμε ΟΛΟΙ τα παλιά και «καλά» γλέντια εις βάρος μας..

    Εγώ υπομονή έχω και οταν με το καλό θα αρχίσουν να φαίνονται καθαρότερα τα πραματα, ελπίζω να τα λέμε ακόμη.. Γιατί οι «διαπιστώσεις» της σημερινής κατάστασης δεν είναι δα και κανένα κατόρθωμα. Κανείς δεν περιμένει να καλυτερεύσουν αν δεν χειροτερέψουν πρώτα.
    Εκτός από μερικούς αμετανόητους που περιμένουν να επανέλθει το χάος ως δια μαγείας, καλώντας σε αντίσταση και ανυπακοή.. Αυτοί θα πάνε στο περιθώριο!

  41. Ο/Η Ενη λέει:

    Παπούλη
    Σωστη η ερώτησή σου, να καταλάβω «τι λες» και οχι τι «συμβαίνει»
    Τώρα μάλιστα συνεννοηθήκαμε.
    Γιατί δεν πιστεύω να διεκδικείς το… αλάνθαστο, ε; και μάλιστα οταν διατυπώνεις προσωπικές κρίσεις σου.
    (αντε χωρίς φατσούλα).

  42. Ο/Η papoylis λέει:

    Μάλιστα κα Ένη μου 🙂

    Ζέππο

    Επειδή πράγματι δεν εννοούσες εμένα , το είχα ήδη καταλάβει , τότε τι μου ξεφουρνίζεις εδώ τους καζάκηδες που «έπεσαν έξω» στις προβλέψεις τους στο σχόλιο σου περί των δικών μου προβλέψεων ;;;

    με έχεις πουθενά δει να υποστηρίζω τέτοια πράγματα ;;;

    Δεν με ενδιαφέρει να σε πείσω Ζέππο μου , αυτό νομίζω το έχεις καταλάβει. Ούτε και τη κα Ένη …
    Μείνε εσύ στη δική σου αντίληψη των πραγμάτων και εγώ θα λέω τα δικά μου.
    Η ωμή πραγματικότητα θα διαψεύσει τον ένα ή τον άλλο.

    Μου ζητάς να κάνω ΤΩΡΑ πρόβλεψη για του χρόνου. 🙂
    Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προβλέψω έσοδα , έξοδα , έλλειμμα και χρέος , ανάπτυξη , πληθωρισμό και ανεργία ( βασικά δηλαδή μεγέθη ) για το τέλος του 2011 . 😉 Πρόκειται για αστειότητες. Οι δικές μας εγχώριες εξελίξεις θα καθοριστούν σε αποφασιστικό βαθμό από το τι θα γίνει με το μεγα-παίγνιο που τώρα παίζεται και αφορά το σύνολο της Ευρωζώνης. Σε αυτό το παίγνιο θα χρειαστεί να δοθεί μια σαφής λύση μέσα στο 2011 , το πολύ μέχρι τον Ιούνιο. Από τη λύση αυτή εξαρτώνται παράγοντες τόσο σημαντικοί που είναι αδύνατον να προβλέψει κανείς τι θα συμβεί στην ελληνική οικονομία μέχρι και το τέλος του 2011. Αν δηλαδή δεν δοθεί η κατάλληλη λύση στο ευρύτερο ζήτημα , προϋπολογισμοί , σχέδια ( που πάντα υπάρχουν ) , προβολές κτλ είναι ασκήσεις επί χάρτου.

    Αλλά επειδή γουστάρεις προβλέψεις , μπορώ να αποτολμήσω μια για να σου κάνω το χατήρι και να μη φύγεις από το τσαρδί μου χωρίς κέρασμα :

    Για την επόμενη δόση του δανείου , σε 3 μήνες , και υπό τη προϋπόθεση ότι το γενικώτερο μπάχαλο στην Ευρωζώνη θα εξακολουθεί άλυτο . Τότε θα έρθουν εδώ οι Τόμσεν και ΣΙΑ . Όπως ξέρεις έχουμε δεσμευθεί για τεράστιες αλλαγές μέχρι και το Φλεβάρη ( οι περίφημες 90 μέρες που έγιναν ήδη λιγώτερες από 80 ) . Αν λοιπόν σε εκείνη τη φάση η γενική κατάσταση στην Ευρωζώνη είναι σοβαρά απειλητική , αν και ΔΕΝ θα έχουμε προλάβει να περάσουμε όλες τις «μεταρρυθμίσεις» ( που σε μεγάλο βαθμό αυτή τη φορά έχουν να κάνουν με τα εργασιακά και τον ιδιωτικό τομέα 😉 ) , τότε θα μας τη πουν χοντρά κατ’ ιδίαν , θα προβούν σε κάποιες επίσημες δηλώσεις του κώλου , αλλά τη δόση θα τη πάρουμε . Και αυτό θα γίνει επειδή σε εκείνη τη φάση δε θα συμφέρει κανένα άλλη μια εστία φωτιάς στο ευρωπαϊκό μπάχαλο.

    Τώρα για τα μπόλντια που γράφεις :
    το ένα ήδη είναι ξεπερασμένο ( ελλειμμα > 9.2% προβλέπεται για φέτος )
    η μείωση του δηλαδή θα είναι κατά 6,5 ποσοστιαίες του ΑΕΠ μονάδες.
    Η αύξηση των εσόδων κατά 5% περίπου είναι έναντι στόχου + 8,5% που δεν θα επιτευχθεί ούτε με μπρίζες. Τα προβλεπόμενα έσοδα δεν ήρθαν ούτε θα έρθουν , γι’ αυτό έρριξαν στο τραπέζι το μη προβλεπόμενο μέτρο της «περαίωσης» από το οποίο θα μαζέψουν τελικά κανένα 500άρι . Μη γελαστείς από αυτά που λένε ότι ήδη μάζεψαν πάνω από 700… σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνουν ΚΑΙ τα ληξιπρόθεσμα που είναι άλλο καπέλλο.

    Πράγματι Ζέππο μου : «Η Ελλάς αλλάζει ριζικά πλέον» 🙂 🙂
    Ο μισθός θα φτάσει στο 300άρι το μήνα χωρίς ωράρια, ρεπά , άδειες και άλλα μη «ευέλικτα» απολιθώματα , η ανεργία θα χτυπήσει κόκκινο και οι μικρές επιχειρήσεις θα πάνε κατά διαβόλου , οι μικροεπαγγελματίες σαν και μένα , που δεν έχουν πρόσβαση στα «μεγάλα» έργα και το δημόσιο – ευρωπαϊκό χρήμα θα σβήσουν. Οι φόροι και ο πληθωρισμός θα επιμένουν και η φτώχεια θα εξαπλώνεται. Νοσοκομεία θα «συγχωνευθούν» , σχολεία μικρά θα κλείσουν , η κοινωνία θα ξεχαρβαλωθεί , αλλά ΚΑΙ σχέδιο ΚΑΙ ελπίδα υπάρχει !!! 🙂

    Του παραχρόνου λοιπόν που θα αρχίσει η «ανάκαμψη» όλα θα καλυτερέψουν ως εκ θαύματος , αλλά έτσι πως πάμε εγώ θα έχω ήδη ψοφήσει , οπότε δε πα να κουρεύεται ο γιωργάπης σου 😉 🙂

  43. Ο/Η Ενη λέει:

    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=03/12/2010&s=analysh-sta-gegonota

    Να και ενα αρθρο που χωρίς να πολυλογεί, χωρίς να κάνει «νοητικές παλινδρομήσεις» που τελικά «ζαλίζουν» τον αναγνώστη, αλλά με λίγα λόγια κάνει μόνο διαπιστώσεις της πραγματικότητας και τελικά (πάλι εν συντομία) δινει και τις προτάσεις του, οι οποίες ειναι εφικτές.
    Ουτε να φύγουμε απο το ευρω, ουτε το ευρώ και η ευρωζώνη καταρρέουν και πλείστες αλλες εκδοχές που «κυκλοφορούν» στα κείμενα των διαφόρων αναλυτών
    εγχωρίων και διεθνών. 😉

  44. Ο/Η Ενη λέει:

    Να συμπληρώσω και ευτυχώς χωρίς να «συμπεριλαμβάνει» και Wittgenstein 😆

  45. Ο/Η zeppos λέει:

    «Του παραχρόνου λοιπόν που θα αρχίσει η “ανάκαμψη” όλα θα καλυτερέψουν ως εκ θαύματος , αλλά έτσι πως πάμε εγώ θα έχω ήδη ψοφήσει , οπότε δε πα να κουρεύεται ο γιωργάπης σου»

    Δεν θα καλυτερέψουν από θαύμα βέβαια, θαύματα δεν γίνονται ως γνωστόν!
    Η πιστή εφαρμογή των αποφάσεων είναι που (επιτέλους σου «ξέφυγε») θα φέρει σε λίγα χρόνια(;) την καλυτέρεψη. Χωρίς αυτή, σήμερα και αύριο και μεθαύριο θα είμασταν ζήτουλες στους σωρούς των σκουπιδιών του Περαία..

    Κι’ επειδή με έπιασε άξαφνα νόστος:
    Όταν εγώ βολτάριζα στης τρούμπας τα σοκάκια,
    εσύ ακόμη βάσταγες τα σχολικά τσαντάκια.
    Κι’όταν εσύ πολέμαγες να βρεις τον μέσο όρο
    εγώ εσπρέσο έπινα όξω στον «Κάβο Ντόρο»

  46. Ο/Η Ενη λέει:

    Ε βέβαια Ζέππος, τα σχόλια λες και εχουμε μπεί σε «χλωροφόρμιο», δεν αναφέρονται πουθενά στο τι γίνεται απο μεριάς μας ως χώρα. Μονο καταστροφικές προβλεψεις που συμπαρασύρουν ευρωζώνες, ευρά, Βόρειους και Νότιους, μόνο τον καπιταλισμό αφήνουν τελικά σώο. 😆

    Και μιας και αναφέρθηκε το θέμα σκουπιδιών, η Αθήνα αλλάζει εδαφολογικά. Αποκτά λόφους σκορπισμένους παντού, οπου δεν θα φυτρώσει ποτέ τίποτα, ειναι λόφοι απο σκουπίδια.
    Οι Δήμοι, οπως και το Δημόσιο πρέπει κάποτε να λειτουργούν ως δημόσιοι οργανισμοί ανεξάρτητα απο την εκάστοτε κυβέρνηση. Μην μου πεί κανείς οτι αλλάζει ο δήμαρχος και η πόλη πρέπει να πνιγεί στη μόλυνση. Αλλωστε οι δημότες ολων των πόλεων καταβάλλουν τα δημοτικά τους τέλη απαρεγκλίτως, μαζί με το λ/σμό της ΔΕΗ, τον οποίο συνήθως υπερβαίνουν.
    Δεν θυμάμαι ποτε να απήργησαν οι δημότες και να αρνήθηκαν να πληρώσουν τα δημοτικά τέλη (Πλήν της Μελίνας κάποτε που αρνήθηκε να πληρώνει την ΕΡΤ). :mrgreen:

  47. Ο/Η Ενη λέει:

    Ας δούμε λοιπόν πως οταν μια κυβέρνηση αποφασίζει να ρυθμίσει τα αρρύθμιστα, εχει αποτελέσματα σε χρόνιες «δυσλειτουργίες» του δημοσίου

    http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=04/12/2010&id=230022

  48. Ο/Η zeppos λέει:

    Στις «χρόνιες δυσλειτουργίες του δημοσίου» – Ενη – οφείλονται και τα επιμελώς «κρυμένα ευρά», για οποία ως γνωστόν λοιδωρείται συνεχώς ο ΓΑΠ για την βεβαιότητά του οτι ΥΠΑΡΧΟΥΝ!

  49. Ο/Η Ενη λέει:

    Εμ, πώς να το κανουμε Ζέππο οτι τα λεφτά υπήρχαν ειναι ανευ καμιάς αμφισβήτησης. Τα 24 δισ. που εχουν κανει φτερα τους τελευταίους μήνες απο τις ελληνικές τράπεζες, δεν βγήκανε απο μισθούς η «παροχή υπηρεσιών» αλλά απο καραμπινάτη φοροδιαφυγή, εισφοροδιαφυγή και παραοικονομία που ανθεί στην παρασιτική οικονομία που υπήρχε επι δεκαετίες στη χώρα.
    Οταν ομως αποφασισθεί οτι μεχρις εκει «,τώρα κύριοι θα συμπεριφέρεσθε οπως οι αλλες σύγχρονες κοινωνίες και οχι του οθωμανικού στύλ, με τα προνόμια που παραχωρεί το κράτος-αφέντης.

  50. Ο/Η Ενη λέει:

    Παρατηρώ οτι το λινκ με το αρθρο που εδωσα του Κ.Βεργόπουλου, δεν κίνησε κανένα ενδιαφέρον. Ο Βαρουφάκειος ομως χειμαρρώδης αρθρογραφία, δημιούργησε πλήθος σχολίων. (οχι οτι δεν εχει σε πολλά σημεία πολλές θετικές πλευρές), ομως ανήκει στο Protagon. (αλήθεια που ειναι ο Σουης σε ολη αυτή την εκθεση προσωπικών φωτογραφιών;) 😯

  51. Ο/Η bernardina λέει:

    Ζέππο μου και Ένη μου,
    (καλημερούδια)
    εγώ προσωπικά ποτέ δεν αμφισβήτησα ότι τα λεφτά υπάρχουν. Και σαν καλόπιστος άνθρωπος δέχομαι ότι ΑΥΤΑ τα λεφτά εννοούσε και ο ΓΑΠ. Το ζόρι αρχίζει από τη στιγμή που, ενώ ήξερε ότι υπάρχουν και πού, άρχισε με το καλημέρα σας να τα παίρνει από εκεί που ΔΕΝ υπήρχαν. Και μη με ρωτήσετε τι μπορούσε να κάνει -ΑΥΤΟΣ φαγώθηκε να γίνει πρωθυπουργός και να μαζέψει τα σκατά του μπουχέσα, όχι εγώ. Ας πρόσεχε τι έλεγε, λοιπόν. Ή ας προσέχει τι κάνει…

  52. Ο/Η Noσφερατος λέει:

    συμφωνωμε την bernardina
    (επαυξάνω στα περι Μπουχεσα)

  53. Ο/Η Ενη λέει:

    Να απαντήσω με δυο λόγια.
    Διότι η κυβέρνηση Παπανδρέου μόλις ανέλαβέ τη διακυβέρνηση βρέθηκε εκει που βρέθηκαν και οι εταιροι μας που μας ειπαν the party iw over δηλαδή τα ψεύτικα στοιχεία τελειωμένα εισαστε ενα βήμα απο την πτώχευση, με αξιοπιστία στο ζερο.
    Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να επιβάλει άμεσα σκληρά μέτρα λιτότητας, οπως εκαναν και η Ιρλανδία και τώρα Αγγλία, Ισπανία κ.α., αρχισε εναν τα αγώνα τιτάνειο να βρεθεί τρόπος να αντιμετωπισθεί η επείγουσα κατάσταση δηλ. πληρωμή μισθών, συντάξεων, υγείας, παιδείας. Να μην πω τα χιλιοειπωμένα καταλήξαμε στο δάνειο ΕΚΤ-ΕΕ-ΔΝΤ, οι οποίοι οταν διαπίστωσαν οτι το ελληνικό δημόσιο ηταν ενα ξεχαρβαλωμα εβαλαν ορους στο μνημόνιο, σκληρούς αλλά και δύσκολα να πει κανείς οτι μόνο ετσι θα υπήρχε μια στοιχειώδης λειτουργία ενος εννομου κράτους, δηλαδή κόψτε προνόμια παντός είδους, πιάστε την εκτεταμένη φοροδιαφυγή, βάλτε μπροστά ενα κράτος που λειτουργεί οπως ολα τα άλλα.
    Δύσκολα θα πείσετε,,πολλους στην Ελλάδα αλλά και αλλαχου, οι ερωτώντες οτι ο στόχος του Παπανδρέου ηταν να γίνει ντε και καλά πρωθυπουργός. Ολη η πορεία του ως τώρα εχει αποδείξει το εντελώς αντίθετο, οτι δηλαδή ολη η προσπάθεια μιας κυβέρνησης ειναι να γίνει επιτέλους η χώρα μας μια κοινωνία ευνομίας και δικαιοσύνης.
    Αυτά τι έκανε και τι κάνει o Παπναδρέου, άλλωστε θα γραφτούν κάποτε και στην Ιστορία.
    (και οχι τα ευτράπελα των μπλόγκς).

  54. Ο/Η papoylis λέει:

    Κα Ένη

    ούτε οίστρο είχα , ούτε μου έφυγε ξαφνικά. Απλά , καμμιά φορά τώρα τελευταία προκύπτει και καμμιά δουλειά ξέρετε και δεν έχω όλο τον άπλετο χρόνο να επαναλαμβάνω τα ίδια και τα ίδια σε ώτα μη ακουόντων ( μαγεμένων από τη στοχαστική δεινότητα του γιωργάπη )

    ¨Οσο για το άρθρο του Βεργόπουλου το διάβασα το πρωί. Από αυτά που γράφετε σχετικά είναι φανερό ότι δε νογάτε τι λέει. Μήπως να τον καλέσουμε να σας εξηγήσει. ;;;; 🙂

    Ζέππο

    είσαι μέγας , ντερμπεντέρη
    πάρε και το Πρετεντέρη
    για να πάτε στο γιωργάπη
    δώστε του στοργή κι αγάπη

    γιατι οι μάγκες οι μεγάλοι
    πούχουν ντίρλα στο κεφάλι
    κάτι τέτοιους μπαγλαμάδες
    θεωρούνε στοχαστάδες

    κι όσοι παν στο Κάβο Ντόρο
    κλάνουνε και κάνουν ντόρο
    και φοράνε μισοφόρια
    σαν περνάν απ τη Βικτώρια

    ( αν θέλεις να το γυρίσουμε στη τζάμπα μαγκιά Ζέππο , ξέρω και εγώ )

  55. Ο/Η zeppos λέει:

    Στραβά το πήρες το στιχάκι μου Παπούλη, η πρόθεσή μου ήταν απλή – περιπαιχτική να πούμε, αλλά σε συχωρνάω…

  56. Ο/Η papoylis λέει:

    Νάσαι πάντα καλά ορέ Ζέππο μεγάθυμε… 🙂

  57. Ο/Η Β.Δ. Καργούδης λέει:

    Παπούλη μου καλέ,
    (και είναι η τελευταία φορά που μιλάω για το θέμα, γιατί μόλις τώρα βλέπω ο αργόστροφος, πως από όπου κι αν ξεκινάμε, όλο στα ίδια και τα ίδια καταλήγουμε)
    Οίστρο δεν ξέρω αν είχες ή αν σούφυγε
    (Ξέρω μάλλον και καλοξέρω, αλλά έλα που δεν είναι της ώρας το συγκεκριμένο θέμα).

    Εκείνο όμως που συνεχίζεις να μην εννοείς με τίποτα να καταλάβεις,
    είναι ότι,
    υπάρχουν και κάποιοι
    (όχι πολλοί στον γενικό πληθυσμό, αλλά στο δικό σου το κονάκι ατύχησες να φιλοξενείς κάμποσους απ αυτούς),
    που κουράζονται ρε παιδί μου, και βαρυγκομούν, για να το πω έξω-έξω, μπροστά σ’ αυτόν τον τόσο πλέον αν-επίκαιρο, τον μακρόσυρτο Θρήνο για το -ντεμέκ- νεανικό Όραμα που χάθηκε και την εξ αυτού Ηττ0-λαγνεία.
    (Ο αιματοτραφής σύντροφος @Νόσφυ, λόγω εντοπιότητας, είναι, σε θέση, υποθέτω, να σου μιλήσει δια μακρών για τη σχολή της Θεσ/νίκης που ανάδειξε στην λογοτεχνία αυτή η Βόρεια μελαγχολική λατρεία της Ήττας).

    Έλεος πια μ αυτούς τους ήχους τους θρηνώδεις, πλάγιους ή άλλους.
    (Εδώ μέχρι και κυριλλική αλφαβήτα εμπνέεις καλέ μου, στους νέους(;) φανς των ποικίλλων αναβιώσεων. Χαίρονται, βλέπεις, κι αυτοί και αγαλλιώνται , οι δύστυχοι,που βρήκαν, επί τέλους κώδικα αποκλειστικής κρυπτικής(!) συνεννόησης, να τους συντροφεύει στις όψιμες(;) μετα-κομμουνιστικές παράφωνες θρηνωδίες τους.

    Κι αν ήταν @Παπς μου, θρήνος και μόνο, πάει στο διάολο λες, άλλωστε ο καθείς και η διαστροφή του.

    Όταν όμως αυτή η θλιβερή θρηνωδία εκφέρεται με απαιτήσεις αυθεντικής ερμηνείας παντός του συμβαίνοντος επί Γης,
    και δη σε μια συχνότητα ενοχλητικότατα υψηλότονη και πτωχαλλαζονική, του τύπου
    «παγαίνετε ρε παραδίπλα, που θα μου πείτε εσείς, αφού εγώ σας τάλεγα απ όταν τον Βασιλικό Κήπο, τον είχανε σε γλάστρες στη Βαυαρία για να μας τονε κουβαλήσουνε κλπ κλπ…»
    τότε, αργά ή γρήγορα,
    (όσες κι αν είναι οι αντοχές που δοκιμάζονται, και η ευγένεια που υποχρεώνει),
    το «γαμώτο!» & το «ίσα με εδώ!», πλησιάζουν με βήματα γοργά, αν με εννοείς.

    Και έρχονται με την άφιξή τους, να θυμίσουν πόσο κοντά, σχεδόν αξεχώριστα, βρίσκεται η θέση ενός μονήρους παρατηρητή με συνείδηση κατοχής & έκφρασης της Αλήθειας στην αφηρημένη & απόλυτη
    (και γι αυτό αποκρουστική)
    μορφή της,
    με αυτήν (τη θέση δλδ) ενός απλού ψώνιου, αν με εννοείς.

    Για να μη θυμηθούμε δηλαδή και αυτά που παλιότερα (υποθέτω & ελπίζω πως)
    όλοι μας λέγαμε για τις αλήθειες & τις θέσεις που προσεγγίζονται, δομούνται και διατυπώνονται σε κοινωνικό και πολιτικό κενό…

  58. Ο/Η papoylis λέει:

    τι μπλέκεις με ψώνια ορέ βάγγο 😉

  59. Ο/Η Ενη λέει:

    Παπούλη
    Κατ αρχήν τα μπέρδεψες (εχουμε και δουλιές ,σωστό). Ο οιστρος ηταν σε αλλο ποστ και αφορούσε οιστρο άλλων που τους τον εκοψες, αυτό επισήμανα.
    Τωρα για το αρθρο του Βεργόπουλου, λέει μεν διαφορετικά ομως δεν λέει παλαβομάρες, το ευρώ καταρρέει, εξω απο την ευρώπη, δραχμές και άλλα που εχουν δει τα ματάκια μας.
    Επίσης κάνει διαπιστώσεις που εν πάση περιπτώσει εντάσσονται σε μια κριτική που ισως δεν μπορεί και να αγνοηθει, αλλά υπάρχει και η διαφορετική προσεγγιση για τα ιδια θέματα. Κατι το εντελώς θεμιτό σε πολιτικές αναλύσεις. Ομως το σπουδαιότερο προτείνει κάποιους τρόπους για μια ευρωπαική πορεία και δεν καταστροφολογεί. Τουλάχιστον σε αυτό το αρθρο.
    Δεν ακουσα ομως απο σένα τίποτα σ΄αυτά που λέει ο Βεργόπουλος στο αρθρο του. Ουτε που συμφωνείς ουτε που διαφωνείς, ομως στα πλαίσια αυτού του κειμένου και οχι τις προβλέψεις σου. 😉

  60. Ο/Η Νοσφερατος λέει:

    (Ο αιματοτραφής σύντροφος @Νόσφυ, λόγω εντοπιότητας, είναι, σε θέση, υποθέτω, να σου μιλήσει δια μακρών για τη σχολή της Θεσ/νίκης που ανάδειξε στην λογοτεχνία αυτή η Βόρεια μελαγχολική λατρεία της Ήττας)

    δια την σχολήν αυτήν δεν εχω τιποτε να είπω ..αλλοι ειναι αρμοδιωτεροι εμου (του ιδίου) Εγω δια το μόνον που ημπορω να είπω ειναι για την σχολήν του Νοσφεράτου
    http://nosferatos.blogspot.com/search/label/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BA%CE%B9%CE%B1

  61. Ο/Η kapetanios λέει:

    …βαθύς αναστεναγμός (χωρίς φατσούλα)

  62. Ο/Η Β.Δ. Καργούδης λέει:

    http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=8689:ft-eighth-best-finance-minister&catid=68:people&Itemid=48

    @Παπούλη μου, αφιερωμένο εξαιρετικά στη follie de grandeur σου, να βρίσκεις άσχετους, αμαθείς & ερασιτέχνες συλλήβδην όλους όσους ασχολούνται με τη διαχείριση της ελληνικής κρίσης.
    Βάλε εσύ πάλι υποψηφιότητα για κάτι παραπάνω στην κατάταξη, αφού κάτι σαν τον ΠΑΠΑΚ, τους έχεις για πρωϊνό κολλατσιό.
    Κάποτε καλέ μου @Παπς, πρέπει να επαν-αποκτούμε έστω και κάπως οδυνηρά την αίσθηση της αμετροέπειας και των συνεπειών της

  63. Ο/Η Νοσφερατος λέει:

    καπετανιε γιατι …βαθύς αναστεναγμός (χωρίς φατσούλα);

  64. Ο/Η papoylis λέει:

    Νόσφυ
    όπως πάντα έχεις καθυστερημένες αντιδράσεις , τώρα τονε θυμήθηκες τον βαθύ αναστεναγμό του Καπετάνιου ορέ 😉 🙂

    Καργουδέστατε

    δηλώνω ευτυχής , εγώ ο ελάχιστος , που ο Υπουργός Οικονομικών μου αναδεικνύεται υπό του εγκυρότατου αυτού εντύπου σε τόσο υψηλή και τιμητική κατάταξη. Θεωρώ δε τον εαυτό μου πραγματικά τυχερό που ζω σε μια τέτοια χώρα που διοικείται από τόσο άξιους και διεθνώς αναγνωρισμένους πολιτικούς άνδρες.
    Επειδή εμείς οι πτωχοί και αδαείς ( πλήν τίμιοι πολίτες ) δεν έχουμε την δυνατότητα της ενημέρωσης για τα επιτεύγματα αυτής της κυβέρνησης καλό θα είναι να έρχεται κάποιος με το δικό σου εγνωσμένο κύρος για να μας ανοίγει τα μάτια. Να είσαι καλά 🙂

  65. Ο/Η papoylis λέει:

    Να σας καληνυχτίσω όλους ( σήμερα επιτέλους μετά από 15 μέρες θα κοιμηθώ αγκαλιά με τη κυρά μου και συν τοις άλλοις μάλλον αύριο , μετά από 10 μέρες θα κάνω το επόμενο μεροκάματο….

    Ελπίζω τις νυχτερινές ώρες να μη μου κάνετε το τσαρδί μου ρημάδι 🙂 🙂

  66. Ο/Η Νοσφερατος λέει:

    αραποιησεις φωτογραφιων απο τον ΣΤΑΛΙΝ ..μη το χασετε ..( για Λεφτηδες και βαλε ..)

    http://nosferatos.blogspot.com/2010/12/blog-post_5020.html

  67. Ο/Η Νοσφερατος λέει:

    Παπουλη εγω φυσικά και εχω ραταρνταρησμένες αντιδρασεις αλλάυποψιαζομαι οτι και ο Καπετανιος εχει καπως ραταρνταρησμένες και μου το φυλαει για ενα ποιηματακι πουχα γραψει καποτε με αντιδρασεις σε μια δική του αντιδραση 😉
    γιαυτο και αναστεναζει .. (νομιζω)
    ΚΑΠΤΑΙΝ ..ΜΑΤΑΙΟΤΗΣ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΩΝ .. αστα να τα παρει το ποταμι βρε .. νερο κιαλατι

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s