Tssxxxxx…

Περί επιφωνημάτων ο λόγος σήμερα εκλεκτοί ( και ελάχιστοι μου ) αναγνώστες.

Γιατί πρέπει να σκεφτούμε ότι σημαντικό μέρος της δι’ ήχων επικοινωνίας των ανθρώπων δεν πραγματοποιείται με έναρθρο λόγο αλλά μέσω επιφωνημάτων και άλλων άναρθρων εκφορών.

Πέραν των γνωστών , ουού , ουαί , παπαί , ιαταταί , βαβαί , κρααά και άλλων  σχετλιαστικών , υπάρχουν και άλλα περιορισμένης ή ατομικής χρήσεως και ένα από αυτά  θα διερευνήσω σήμερα .

Ένα επιφώνημα που αποτελεί και το μυστηριώδη τίτλο του παρόντος ποστ το Tssxxxx ( ελληνιστί Τσσξξξξ )  την ύπαρξη του οποίου μου ενεθύμησε φίλος προσφάτως , φίλος όστις αρέσκεται να το χρησιμοποιεί .

Το επιφώνημα αυτό ενέδρευε ως αίλουρος στο βάθος της μνήμης μου  επί δύο σχεδόν δεκαετίες , από την εποχή δηλαδή που απεδήμησε εις τας αιωνίους μονάς  και το τελευταίο γηραιό μέλος της πατρικής μου οικογενείας.

Αλλά ήδη θα απορείτε για τη χρηστικότητα και τη σημασία του Tssxxxx καθώς και για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτό εκφέρεται. Γιατί σας διαβεβαιώ φίλοι και φίλες , πρόκειται για ένα ιδιάζον και σπανιώτατο  «γλωσσικό» φαινόμενο με πολύ περιορισμένη στόχευση και χρήση , αφού εκφέρεται μεν συχνά , αλλά για πολύ συγκεκριμμένο λόγο .  Επιπροσθέτως δύο μόνο άτομα έκαναν ή κάνουν χρήση του επιφωνήματος , το ένα στο παρελθόν ( οι οικογενειακές μου μνήμες που λέγαμε ) , το άλλο σήμερα  ( ο αγαπητός φίλος )  από όσο τουλάχιστον γνωρίζω.

Η θεία Ευτέρπη ( ας της δώσουμε αυτό το όνομα ) , βορειοελλαδίτισσα γεννημένη στις αρχές του προηγούμενου αιώνα , μεγάλωσε στην ανατολική Μακεδονία  είδε Τούρκους , Βουλγάρους , Έλληνες , ξανά Βουλγάρους και  στη διάρκεια της κατοχής , ήδη μεγαλοκοπέλλα και ανύπαντρη κατέβηκε με την πολυμελή οικογένεια στην Αθήνα , όπου έζησε και το υπόλοιπο του βίου της μέχρι τέλους ( τη δεκαετία του 90 ) . Γεροντοκόρη , έχωντας δεί γονείς , αδέλφια , συγγενείς (  δύναμη λόχου ) να φεύγουν εν σειρά από το μάταιο τούτο βίο , παθολογικά δεμένη με το μικρό της αδελφό και πατέρα μου ,  συστηματική χαρτοπαίχτρα , ταβερνόβια , με τη μπουκάλα το Mackenzie παραμάσχαλα και το τσιγάρο μόνιμα στο στόμα. Είδε σεισμούς και καταποντισμούς , φυλακίσεις αγαπημένων και όλα όσα μπορούσε να επιφυλάξει η ιστορικότητα σε μια γυναίκα της σειράς της , αλλά όπως λέμε  en vulgaire δε μάσαγε καλοί μου αναγνώστες με τίποτα. Αντιμετώπιζε τα πάντα με ένα φλέγμα και μια σοφία ανώτερη. Όταν σε συζήτηση , στη τηλεόραση , σε παρέα κάποιος ανέφερε ένα αξιοπρόσεκτο , περίεργο ή εξαιρετικό γεγονός , η θειάκα μου έθετε εν χρήσει το εν λόγω επιφώνημα , απαντώντας μονοφωνικά ( το  μονολεκτικά δε στέκει στο προκείμενο ) :  τινάζωντας τη στάχτη στο τασάκι ή σηκώνοντας το ποτήρι με το κρασί ,  κατεβάζωντας την επόμενη τρίτη στη τσόχα ή αρπάζωντας με το πηρούνι τον επόμενο μεζέ εξέφερε το περίφημο Tssxxxx .

Αν έχεις περάσει του Ιώβ τα πάθη , αν ξέρεις το πραγματικό βάρος των πραγμάτων , αν έχεις μάθει να αντέχεις και να συνεχίζεις με όπλο τις μικρές καθημερινές συνήθειες , αν έχεις τη σιγουριά της ανασφάλειας ως δεδομένο , της σχετικότητας των δραμάτων και των εμμονών ως φιλοσοφία ζωής , τον αυτοσαρκασμό ως ασκητική  τότε δικαιούσαι να «θαυμάζεις» εκφέρωντας το ως άνω επιφώνημα.

Το αυτό μονολεκτικό έθος διακονεί και ο φίλος μου για τον οποίο δε χρειάζεται να πω περισσότερα. Αν αναλογιστείτε ότι αυτό το blog δεν έγινε για να δίνει απαντήσεις σε κάθε απορία , ελπίζω ότι δεν θα μου κρατήσετε γινάτι για αυτή μου την άρνηση να πω περισσότερα σήμερα. 🙂 😉

This entry was posted in Αφόρητες γενικολογίες, Φυσιογνωμίες. Bookmark the permalink.

18 απαντήσεις στο Tssxxxxx…

  1. Ο/Η sissa ben dahir λέει:

    Tssxxxx_xxxxssT που πα να πει αγαπητέ παπούλη: ας ξαναπιάσουμε τον μΥτο απ΄την αρχή

  2. Ο/Η Left G700 λέει:

    Товариш Яков Федотович Павлов,

    «[…]συστηματική χαρτοπαίχτρα , ταβερνόβια , με τη μπουκάλα το Mackenzie παραμάσχαλα και το τσιγάρο μόνιμα στο στόμα».

    Υπήρχαν και τ έ τ ο ι ε ς γυναίκες Товариш Яков; Κι εμείς σε πηγάδι κατουρήσαμε; (Ελπίζουμε να μη μας καρφώσεις!).

    Τα λέμε

  3. Ο/Η demetrat λέει:

    Τον εξορκιστή ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεϊ
    Αυτός με λαχταράει.
    Μόλις πριν δύο λεπτά , έστειλα το επιφώνημα με μέηλ, αλλά επί το ελληνικότερον
    τσσσσσσσσσσσχ
    δ

  4. Ο/Η bernardina λέει:

    ΚΑΙ συγγενή τοιούτου διαμετρήματος; ΚΑΙ φίλο ομοίως σου επιφύλασσε η Τύχη; Όλβιε θνητέ!
    Από τον αόριστο χρόνο στα περί θείτσας εικάζω βασίμως ότι απέπλευσε γι’ άλλη γη γι’ άλλα μέρη. Γι’ αυτό το φίλο και τα μάτια σου, αδελφέ μου!

  5. Ο/Η papoylis λέει:

    Σίσσε

    Νίψον ανομήματα μη μόναν όψιν….
    ( και ποιανού τον μύτο να πιάκουμε ορέ , τώρα που θα μας κόψουν και τα χέρια ;; )

    Λέφτηδες

    ( το lefty είναι κλασσικό παρατσούκλι αριστεροχέρη πιστολά στη πάλαι ποτέ άγρια Δύση )

    δυστυχώς γεννηθήκατε πολύ αργά για να σας τη γνωρίσω , αν μάθαινε μάλιστα ότι είστε και αριστεροί θα έλεγε : Tssxxxx με ένα αδιόρατο ίχνος επιδοκιμασίας )

    Τσούπρες μου ( και στολίδια του ταπεινού μου οίκου )

    να είστε καλά …

  6. Ο/Η ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ λέει:

    Τρομερη ανάρτηση

    Μου θυμιζει οχι τη Θεια μου Νιτσα αλά την Θεια μου τη Σουλτανα η οποια εβγαζε ενα αναλογο επιφωνημα ( ειχε παντρεφτει διαδοχικα τρεις καπετανιους του Ελας και του Δ.Σ.. θα σου τα πώ αλλη φορά ..
    Βεβαια η θεια μου Νιτσα ειχε ως κλασσικο το επιφωνημα Α Βεε.. για το οποι εγινε ολοκληρο συνεδριο Γλωσσο-ετυμολογων … .

  7. Ο/Η papoylis λέει:

    Φαντάζομαι Νόσφυ μου ότι ασχολήθηκε με το επιφώνημα της θείας σου Νίτσας και ο Μπαρμπουνιώτης που είναι εγκέφαλος μέγας και διανοητής τεράστιος ( πέλουρας από το πελώριος , όπως λέει μια φίλη.

  8. Ο/Η ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ λέει:

    ο Μπαμπινιωτης ουχι . Ομως ο Ν. Σ και εκλεκτη συναξις γλωσσολογων ουί ..Εκτενώς .

  9. Ο/Η Άκυρος λέει:

    Η πρώτη φωτογραφία με ποιο επιφώνημα σχετίζεται; Γιατί μού θυμίζει πολύ κάποιον που θα μπορούσες να τον συσχετίσεις με το κρααα….(δις επαναλαμβανόμενο).

  10. Ο/Η kapetanios λέει:

    πςςςςςςςς τι ξάπλες είν αυτές βρε παπς! (εσύ για ο φίλος σου?)

    Αυτό για το «πραγματικό βάρος των πραγμάτων» το ψάχνω ακόμη ή για να είμαι ειλικρινής επανατοποθετούμαι κάθε τρις και λίγο. Βέβαια δεν είμαι και 80-90 χρονών ……. ακόμη 😉 🙂

  11. Ο/Η bernardina λέει:

    Ώστε «άκυρος», ε;

    Si non e vero, e ben trovato…

  12. Ο/Η papoylis λέει:

    Se non e vero …. Berny 🙂

  13. Ο/Η Άκυρος λέει:

    Μην αμφισβητείτε την ακυρωσύνη μου. Μια ζωή μού πήρε να τη στήσω.

  14. Ο/Η bernardina λέει:

    certo, certo papoylis… colpa mia 😉

  15. Ο/Η bernardina λέει:

    Μα, καλέ μου άκυρε, εγώ κάθε άλλο παρά την αμφισβήτησα! Ίσα ίσα, θεώρησα ότι με το σχόλιό σου τη δικαίωσες στο έπακρο!

  16. Ο/Η Ακυρος λέει:

    Ορέα!

  17. Ο/Η Ενη λέει:

    Τωρα εγω τι να πω ,που προσπαθω να θυμηθω γεγονότα και πρόσωπα. Το ονομα Ευτέρπη δεν ταιριάζει καθόλου με τις μνήμες μου. Θυμαμαι ομως δυο Θείες και οχι μια. Πάντως σίγουρα η τσσσσξξξ ηταν η μεγαλύτερη απο τίς αδελφές και η πιο ζόρικη η κάνω λάθος;
    Παπούλη αν αρχίσουμε τις αναμνήσεις θα «συγγράψουμε» δοκίμιο!!! 😆

  18. Ο/Η papoylis λέει:

    Κα Ένη

    … ας μη μπούμε σε λεπτομέρειες , ο κίνδυνος να προκύψει δοκίμιο πράγματι επικρέμαται. 😉

Σχολιάστε

