Ιστορίαι Τρίτης Γουαίλδ…

Με έναυσμα μια αποστροφή του Πετεφρή ( σε  πρότερο σχόλιο του ) αναδίφησα τα διαδικτυακά κιτάπια για να αναζητήσω πληροφορίες και λεπτομέρειες σχετικά με τη Τρίτη Γουαίλδ.

Η έρευνα , πέραν του γεγονότος ότι μου θύμισε πρόσωπα και πράγματα περασμένων δεκαετιών ,  έχει και προφανές ενδιαφέρον «εικαστικό» , δια μουστερήδαις και λοιπούς οφθαλμολάγνους όπως ήδη διαπιστώνετε ….

Η Susan Ker Weld ( 1943 ) είδε το φως στη Μασαχουσέτη σε ένα περιβάλλον υποδειγματικό για τα τότε ισχύοντα standards.

Τρίτο παιδί ( και τελευταίο )  του  Lathrop Motley Weld ΙΙΙ από τον τέταρτο εν σειρά γάμο του και της   Yosene Balfour Ker. Η οικογένεια Weld υπήρξε διαχρονικός πυλώνας της Βοστωνέζικης κοινωνίας από το 17ο αιώνα και έχει δώσει πολλούς σημαντικούς απογόνους όπως το σημερινό κυβερνήτη της πολιτείας. Χορηγοί του Harvard από παλαιοτάτων χρόνων , γαιοκτήμονες , επιχειρηματίες ( τράπεζες , πετρέλαια ) με διαρκή συμμετοχή και σημαντική επιρροή στην Ανατολική Ακτή και ειδικά στη πολιτεία. Το επίπεδο ευμάρειας ,  το κοινωνικό ανάστημα , οι αυστηροί αλλά εκλεπτυσμένοι όροι συμπεριφοράς ήταν το «υποδειγματικό» περιβάλλον όπου η Susan έζησε τα βρεφικά της χρόνια. Αλλά όπως είναι αναμενόμενο σε τέτοια ιδανικά περιβάλλοντα υφέρπουν πάντοτε εντάσεις , πάθη , μεροληψίες , συμφέροντα , κυριαρχικοί πατερναλισμοί και  υπό συγκάλυψη εκβιασμοί με αποτέλεσμα όταν συμβαίνουν σημαντικά ( για την οικογένεια )  γεγονότα να αποδεσμεύονται δυνάμεις πανίσχυρες  , να ανοίγει κοντολογίς το κουτί της Πανδώρας….

Η μητέρα Yosene προερχόταν από οικογένεια  χαμηλότερης στάθμης  , κόρη καλλιτέχνη εικαστικού εικονογράφου στο LIFE , ωραία και»δραστήρια» ως νέα , που εισήλθε στο βίο του περιπετειώδους πατρός ως εσχάτη ( τέταρτη ) σύζυγος  . Θεωρήθηκε εξαρχής παρείσακτη από την οικογένεια Weld ως προσβλέπουσα στο κοινωνικό status και τη περιουσία του συζύγου.

Όταν η μικρή Susan ήταν 4 ετών ο πατέρας της πέθανε αιφνιδίως ( δεν μπόρεσα να εξακριβώσω τα αίτια ) και ο θάνατός του πυροδότησε μια διαμάχη μεταξύ της μητέρας της και της πατρικής οικογένειας. Η ( αγία ) οικογένεια έθεσε ως μοναδικό όρο για να αναλάβει τα έξοδα και την ανατροφή των 3 παιδιών ( τα άλλα τέκνα του …πλοιάρχου γκραντ από πρότερους γάμους ήσαν εξασφαλισμένα δια βίου )  την υποχρέωση της Yosene να αποχωρήσει από τη Βοστώνη και να  δεχθεί να μη ξαναδεί ποτέ στη ζωή της τα τρία της παιδιά ( 10 , 8 και 4 χρόνων αντίστοιχα )  .

Η μητέρα απέρριψε τη «ρύθμιση» και αποφάσισε να αναλάβει η ίδια την επιμέλεια , ανατροφή και έξοδα των τριών της τέκνων χωρίς καμία βοήθεια από τη πατρική φαμίλια. Η ευέλικτη μαμά αναζήτησε οικονομικούς πόρους με  διάφορα μέσα , αλλά τελικά βρήκε τη λύση. Εγκαταστάθηκαν στη Ν. Υόρκη όπου η ομορφιά της μικρής Susan  , η εγγενής της φωτογένεια , το τσαχπίνικο ύφος και συμπεριφορά αποτελούσαν πανίσχυρο κεφάλαιο προς εκμετάλλευση. Έτσι από τα 6 της χρόνια η μικρή αποκτά manager και προβάλλει το resume της ως μοντέλο με τη φροντίδα της μαμάς. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβετε καλοί μου αναγνώστες τα προσόντα αυτού του κοριτσιού . Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν το  άρθρο , αν και συνήθως  είναι σε  μεγαλύτερες ηλικίες , αναδεικνύουν τη τσαχπινιά στα όρια της αυθάδειας , την attitude στις παρυφές του σκανδάλου  , την εν δυνάμει τρινιτροτολουόλη που εξέπεμπε η μικρούλα Weld.

Τη περίοδο αυτή αποκτά και το προσωνύμιο Tuesday , ως παράφραση – επέκταση του οικογενειακού χαϊδευτικού της Tu-tu ,  αφού το κοινότυπο Susan δεν εξυπηρετούσε ως όνομα για προαλειφόμενη star.

Έκτοτε και μέχρι τα 17 της σχεδόν η Tuesday βρίσκεται μέσα σε μια δίνη από auditions , defiles , φωτογραφήσεις , παρουσίες και ρόλους σε φίλμ , τηλεόραση , υπό την άμεση και καταπιεστική  εποπτεία της «μαμάς» . Βέβαια ένα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν μπορεί να αντέξει τέτοιο φόρτο , δεν μπορεί να προσαρμοστεί στο ειδικό αυτό περιβάλλον , δε μπορεί να υποστεί χωρίς συνέπειες τα εξαντλητικά ωράρια  και προπάντων αποκτά μια ιδιότυπη συμπεριφορά που οφείλεται στο διαρκή και έντονο ανταγωνισμό , το άγχος της επιτυχίας με κάθε μέσον , τη σταδιακή συνειδητοποίηση ότι το μικρό αυτό αλλά καλλίγραμμο δέμας της φέρει το βάρος των οικονομικών της οικογένειας. Γιατί όπως καταλαβαίνετε ο μοναδικός πόρος επιβίωσης της οικογένειας ήταν  δια των εσόδων που απέφερε η «έκθεση» της μικρής Tuesday .

Στο διάστημα αυτό η μικρή περνά από τη  κατάθλιψη και τις νευρικές κρίσεις στον αλκοολισμό  και την απόπειρα αυτοκτονίας στα 12 χρόνια της. Την ίδια περίοδο κάνει και τη πρώτη της παρουσία σε ταινία , παίζωντας ένα δευτερεύοντα ρόλο στη ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ «The Wrong Man».

To 56 και σε ηλικία μόλις 13 ετών η  Tuesday θα έχει το πρώτο της βασικό ρόλο στη ταινία Rock , Rock , Rock , όπου παίζει το ρόλο μιας τραγουδίστριας ( ντουμπλαρισμένης στη φωνή από την εξαίρετη Connie Francis ) του τότε επελαύνοντος αμερικανικού rock δίπλα στους Chuck Berry , Frankie Lymon  και Alan Freed.

To 58 με νέο μάνατζερ  θα μετοικήσει από τη Νέα Υόρκη στο Ιερόν Δάσος , στη Μέκκα  της Δυτικής Ακτής όπου η καρριέρα της θα γνωρίσει περαιτέρω άνοδο. Τηλεοπτικές σειρές , ταινίες και  κοσμική ζωή . Γνωριμίες και συνεργασίες με πολλούς αστέρες της εποχής και βέβαια οι σοβαρές ή πρόσκαιρες πρώτες περιπέτειες με το άλλο φύλλο. Φημολογείται ότι μεταξύ των τότε εραστών της υπήρξαν και οι Frank Sinatra , Dennis Hoper , John Ireland ..

Την ίδια περίοδο 59 – 60 μοιράζεται μαζί με τις Stella Stevens και Angie Dickinson τη βραβείο Golden Globe Award για την πλέον υποσχόμενη νέα ηθοποιό , γίνεται διαρκώς θέμα στις κοσμικές στήλες , συναντά ακόμα και το Νικήτα Χρουστσιώφ κατά την επίσκεψή του στη Καλιφόρνια. Η γνωστή τότε κοσμικογράφος  Luella Parsons ( της οποίας τη δόξα ζήλωσε στα καθ’ ημάς η γνωστή Ροζίτα ) επισημαίνει με απαξία τον έκδοτο σεξουαλισμό και την «ανήθικη» συμπεριφορά του «πορνιδίου» , ενώ  τηλεοπτικοί παραγωγοί οικογενειακών εκπομπών και σειρών την απορρίπτουν ή δεν την επαναπροσλαμβάνουν για λόγους ηθικής τάξης.Έκτοτε η υπερατλαντική Ροζίτα θα ακολουθεί κατά πόδας τη Tuesday ως αυτόκλητος εισαγγελέας.

Την ίδια περίοδο ο Στάνλευ Κιούμπρικ της προτείνει το βασικό ρόλο στη  Λολίτα , αλλά η ίδια ( ή η μαμά της ; ) αρνείται. Η νεαρή πλέον Tuesday αποδεσμεύεται από τη μητρική εποπτεία , αγοράζει σπίτι στο Χόλλυγουντ και συνεχίζει απτόητη και τώρα σε ηλικία 17 ετών νομικά χειράφετη.

Το 61 γυρίζει το φίλμ  Wild in the Country όπου συναντά τον πολύ Elvis . Το ειδύλλιο είναι σχεδόν αστραπιαίο και η Tuesday επιβάλλει σχεδόν δια της βίας τη παρουσία της στον γνωστό σε όλους   Colonel . Η σχέση αυτή δεν έμελλε να διαρκέσει πολύ αλλά ήταν έντονη και διανθισμένη με τις συνεχείς παρεμβάσεις της «μαμάς» που επέμενε  να στρέψει τη Tuesday σε αντίθετη κατεύθυνση  : πιό άμεμπτο ηθικά βίο και συμπεριφορά , ώστε να διεκδικήσει και πάλι ρόλους στις  οικογενειακές τηλεοπτικές σειρές και φίλμ που αποτελούσαν τότε το πλούσιο ψωμοτύρι ενός ηθοποιού. Βέβαια είναι δύσκολο να τιθασσεύσει κανείς μια νεαρή λέαινα , ειδικά όταν τη μεγαλώσεις με το τρόπο που η Yosene πουλούσε τα προσόντα της κόρης της.

Η Tuesday  δεν πτοείται και συνεχίζει στο ίδιο τροπάρι ακόμα και μετά το πρώτο της γάμο. Παντρεύεται ένα νεαρό σεναριογράφο το 1965 και μέχρι το 1971 όπου προχωρούν σε διαζύγιο. Παράλληλα υπογράφει συμβόλαιο με τη Century και μετέχει σε ταινίες όπως το Soldier in the Rain ( 63 )  και αργότερα το The Cincinnati Kid ( 65 )   με συμπρωταγωνιστή τον πρόωρα χαμένο Στήβ Μακκουίν .

Αργότερα μετέχει σε ταινίες όπως Lord love a duck , Pretty Poison και άλλες ενώ συγχρόνως απορρίπτει ρόλους σε σημαντικές ταινίες όπως The Graduate , Bonnie and Clyde , The Rosemary baby.

Την ίδια περίοδο και μάλιστα το 1963 επισκέπτεται σε περιοδεία με το Bob Hope τις αμερικανικές δυνάμεις στη Μεσόγειο. Στην Ελλάδα θα την υποδεχθεί αυτοπροσώπως ( άλλες λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές ) ο πύρκαυλος διάδοχος τότε Κοκός….

( στα ανάκτορα του Τατοΐου ;;; )

Συνεχίζει και στη δεκαετία του 1970 να  μετέχει σε ταινίες , μερικές από τις οποίες ήσαν σημαντικές : Looking for mr Goodbar ( η μοναδική της υποψηφιότητα για όσκαρ δευτέρου ρόλου ) , Who ‘ ll stop the rain και άλλες. Σημαδιακός ο ρόλος της στο μεγαλεπήβολο Κάποτε στην Αμερική του Sergio Leone.

Η ερωτική της ζωή περίπλοκη και πολυποίκιλη με πρόσκαιρους δεσμούς  με το George Hamilton  , τον  Warren Beatty και άλλους.

Παράλληλα έχει διαζευχθεί το 71 και μετά ένα σύντομο ειδύλλιο με τον ανερχόμενο τότε Al Pacino θα παντρευτεί σε δεύτερο γάμο το 1975 το Βρεταννό ηθοποιό και μουσικό Dudley Moore. Η Weld θα μετοικήσει στο Λονδίνο όπου και η έπαυλις του καλλιτέχνη συζύγου. Ο γάμος θα διαρκέσει μέχρι το 1980  , όπου η νεώτερη και φέρελπις Bo Derek ( φωτό δε βάζω με το τσόλι )  θα εισέλθει στη ζωή του ζεύγους ως εκρηκτικό γέμισμα.

Η Tuesday Weld αργότερα ( 1985 )  θα παντρευτεί σε τρίτο γάμο το περίφημο βιολιστή Pinchas Zuckerman με τον οποίο θα χωρίσει το 1998. Στο τελευταίο αυτό διάστημα θα πραγματοποιήσει περιστασιακές εμφανίσεις στη τηλεόραση ή το κινηματογράφο , αλλά η καρριέρα της έχει ουσιαστικά τελειώσει …

Διάλεξα να σας παρουσιάσω εδώ  , καλοί μου αναγνώστες , τη Τρίτη Γουαίλδ όχι για να εξάγετε ηθικά ή κοινωνικά διδάγματα. Το σκανδαλώδες του βίου της , η τελική περιθωριοποίηση , η δραματική διάσταση της παιδικής της ηλικίας , ο ρόλος της καταπιεστικής και συμφεροντολόγου «μαμάς» αποτελούν βεβαίως στοιχεία από τα οποία οι εχέφρονες και ηθικολάγνοι θα αντλήσουν χρήσιμα συμπεράσματα. Τα αφήνω για αυτούς….

( για μένα η ωραιότερη από τις φωτογραφίες που βρήκα )

Τον υποφαινόμενο ενδιαφέρει το ατίθασσο , η χειραφέτηση , η έκρηξη , το άνοιγμα στο εφήμερο  του εκάστοτε πάθους και πολύ περισσότερο αυτή η διαρκής πρόκληση που η εν λόγω Τρίτη ανέδιδε  με κάθε της κίνηση και στάση.

This entry was posted in Ποθητά και απόμακρα, Φυσιογνωμίες, Uncategorized. Bookmark the permalink.

12 απαντήσεις στο Ιστορίαι Τρίτης Γουαίλδ…

  1. Ο/Η Μαύρο πρόβατο λέει:

    http://www.dailymotion.com/swf/video/xacpw2?additionalInfos=0A la Recherche de Mr. Goodbarenvoyé par teneox. – Court métrage, documentaire et bande annonce.

    …τελικά, ουρκ ολίγη και η ποσότης πέραν της ποιότης των μπιλιέτων… Νάσαι καλά, ευχαριστούμε και για τη νέα βόλτα!

  2. Ο/Η papoylis λέει:

    Από βόλτες μην ανησυχείς Μπλακσίπιε , έχουμε υλικό για 500 πόστια , χρόνο δεν έχουμε. Από την άλλη ορέ σκέφτομαι ότι με αυτές μου τις χαλαρότητες αγνοώ τη πρόσφατη επικαιρότητα , αλλά φαντάζομαι ότι δε σε πειράζει πολύ.

    Κατά παράφρασιν του Πουλικάκειου δίσκου :

    Μεταφοραί , εκδρομαί ο Παπούλης

    ( μεθοδικότητα , οργάνωση , αποτελέσματα , εχεμύθεια )

  3. Ο/Η Μαύρο πρόβατο λέει:

    Soyons intempestifs, cher ami; cela devient urgent! 😉

  4. Ο/Η sissa ben dahir λέει:

    Επειδή είδα ότι κι εσύ εκτιμάς την Connie Francis σαν εμάς τους αρχαίους, την αφιερώνω σε σένα και τον Πετεφρή, μιας και το τραγουδάκι είναι ασορτί με τη lady Weld.

    Κοίτα να δεις σχόλιο που βρήκα να κάνω σε κοτζάμ ιστορία.

  5. Ο/Η Απίθανος λέει:

    Να κάνουμε και καμιά διαθήκη για να μην τρέχουν οι κόρες στο Χόλυγουντ (ή στο νεξτ τοπ μόντελ).
    Ενδιαφέρουσα ιστορία και ωραία δοσμένη παπούλη.
    500 ποστ ε; Καμμιά άλλη εκκρεμότητα μήπως;

  6. Ο/Η papoylis λέει:

    Απίθανε

    … από εκκρεμότητες είμαστε τίγκα , ελπίζω με τη περαίωση να καθαρίσω μερικές..

  7. Ο/Η Απίθανος λέει:

    Δεν αναφερόμουν σε αυτές…..

  8. Ο/Η papoylis λέει:

    …δηλαδή ορέ Απίθανε υπάρχουν και δικές μου εκκρεμότητες που δεν τις γνωρίζω ;;; Θα εκτιμούσα πολύ τη βοήθειά σου 😉

  9. Ο/Η Απίθανος λέει:

    Δεν θα την έχεις (τη βοήθεια) διότι τα απίθανα θα γίνουν πιθανά, πλην του ότι την εκκρεμότητα αυτή την γνωρίζεις και έχεις αναφερθεί σε αυτήν (αναγνωρίζοντάς την). Φαντάσου φάτσα κατασκόπου παρακαλώ.

  10. Ο/Η papoylis λέει:

    Εννοείς αυτήν 8) Απίθανε , γιατί στο τέλος θα βρεθούμε και κουμπάροι….

  11. Ο/Η Απίθανος λέει:

    Τι κουμπάροι παπούλη, μήπως με πέρασες για το Ρεγκούζα;

  12. Ο/Η papoylis λέει:

    Ουδόλως Απίθανε … δε μου φέρνεις για Μακεδών

    επ ευκαιρία : έχεις mail

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s