Ο Στρ…ίβων

Μέγας γεωγράφος φίλοι μου ο Στράβων και μεγάλη αρετή αγαπητοί μου αναγνώστες το «Στρίβειν».

Ένα χαρακτηριστικό σπάνιο στις μέρες μας , προνόμιο λίγων τυχερών ανθρώπων ή καλύτερα εκείνων των ολίγων που έχουν , δια της εμπειρίας και της ανεξάρτητης σκέψης , κατακτήσει αυτό το απόλυτο πλεονέκτημα.

Το Στρίβειν ( όρος αγαπητός ακόμα πιό αγαπητού φίλου ) είναι εκείνο το ιδιάζον αντισταθμιστικό μέσον που κατέχουν και χρησιμοποιούν όσοι δύνανται να διακρίνουν το καίριο από το επουσιώδες , το σημαντικό από το ασήμαντο , το περιεχόμενο από το περιτύλιγμα ( και άλλα πάμπολλα διασταλτικά σχήματα παραλείπονται ) .

Η ευελιξία να παραχωρεί κανείς έδαφος , όταν πρέπει , με μια τακτική υποχώρηση  αν το ζήτημα είναι ουσιαστικό , να διακρίνει το ανούσιο και ανώφελο και να διαφεύγει δρομαίως ( πλην ησύχως ) προς άλλες επωφελείς ασχολίες.

Αυτά παρατηρούνται συχνά στις μεταξύ των δύο φύλων σχέσεις , όπου συνήθως το διεκδικούμενο «κοινό καλό» προσεγγίζεται από διαφορετικές κατανοήσεις του εαυτού , του άλλου φύλου  και εν τέλει του βίου και του κόσμου.

Τα εκατέρωθεν εξαπολυόμενα βέλη είναι εμβαπτισμένα σε διαφορετικά  ( και συχνά αποτελεσματικά ) ελιξήρια και δηλητήρια . Ο κάλως της διελκυστίνδας και ο διαφιλονεικούμενος χώρος που προσδιορίζει τα περιθώρια , ως άλλος διαλεκτικός οφάλιος λώρος πληγώνει τα χέρια , όσο πιό σφικτά και σταχανοβίτικα ( ούτως ειπείν ) έλκεται .

Ο βαθμός οικειοποίησης – καταπάτησης του χώρου του άλλου / ης είναι το μέτρο αναφοράς δια του οποίου εκτιμάται το κατά πόσον και τα δύο μέρη δια των συνεχών έλξεων και απωθήσεων έχουν εμπλακεί στο παίγνιο  , που συνήθως καταλήγει μηδενικού αποτελέσματος. Το ένα μέρος θα βρεθεί εν τέλει στη δυσάρεστη θέση να μη διαθέτει άλλα περιθώρια σκοινιού και μάλιστα με το υπολοιπόμενο ελάχιστο ως βρόγχο στο λαιμό του. Το έτερο μέρος θα επιβεβαιώνει  τη κυριαρχία του , κατακτημένη με πολλαπλά μέσα , ακόμα και τη διάθεση σωτηρίας του άλλου , ένα θρίαμβο συνήθως ανώφελο και συχνά το ίδιο επιζήμιο και για τα δύο μέρη.

Αλλά ερωτάται ο κοινός νους. Δια ποίων μυθολογημάτων φθάνει κανείς στη μία ή την άλλη θέση ; μέσω ποιάς αντίληψης των καταστάσεων και των προσωπικών ιδιωμάτων του άλλου και του εαυτού μας ;  Στο φλέγον αυτό ερώτημα δεν υπάρχει μοναδική απάντηση , αλλά μόνον διαφυγή.

Επανέρχομαι στη διελκυστίνδα του «παραδείγματος»…

Ο Στρίβων , ο διαθέτων δηλαδή αυτή τη προνομιακή δυνατότητα του Στρίβειν , ακριβώς επειδή δε θέλει να πληγώσει και να πληγωθεί , όταν αντιλαμβάνεται ότι το παίγνιο μετατρέπεται από μεικτό σε μηδενικού αποτελέσματος , όταν τα περιθώρια του κάλω απομειώνονται ( για τον ίδιο ή για τον άλλο ) εγκαταλείπει το παίγνιο «Στρίβωντας» …. Το σκοινί κείτεται άπραγο και άχρηστο στο εγκαταλειφθέν έδαφος.

Η ζημία από αυτό το μη απονενοημένο ( σας …διαβεβαιώ ) διάβημα  , αν υπάρχει , είναι πρόσκαιρη . Αντίθετα το όφελος είναι μόνιμο και λυτρωτικό : ο  πλουτισμός της εμπειρίας και της αντίληψης και συγχρόνως η διέξοδος που δίνεται ,  ώστε να αποφευχθούν καταστάσεις περίκλειστης και απέλπιδος άμυνας.

Γιατί ο Στρίβων έχει κατανοήσει ότι η απόλυτη και ανελαστική συγκέντρωση των δυνάμεων , οι αποκλειστικοί και εξ ων ουκ άνευ στόχοι ,  η μη πρόβλεψη μιας εναλλακτικής διεξόδου και γενικώτερα η άρνηση – αδυναμία να λειτουργεί κανείς σε ένα πλαίσιο , χωρίς να βλέπει και πέραν αυτού ,  είναι αφ’ εαυτού  της προβληματική και απόρροια σκέψης και συμπεριφοράς «θεολογικού» τύπου.

[ Χρωστώ πολλά στον ανωτέρω αγαπητό και παλαιό φίλο που μου ενέπνευσε αυτό το ποστ , ελπίζω το ίδιο ανούσιο όπως και τα προηγούμενα . Για τα επόμενα δεν μπορώ να σας υποσχεθώ κάτι καλύτερο ]

This entry was posted in Αφόρητες γενικολογίες, Παίγνια στο Alkatraz. Bookmark the permalink.

17 Responses to Ο Στρ…ίβων

  1. Ο/Η bernardina λέει:

    Πράγματι εξίσου ανούσιο, αν όχι και περισσότερο, από τα προηγούμενα. Όπως άλλωστε και όλα όσα γράφεις. Καθόλου δεν μας αρέσουνε, αφού!

    Ας μη λησμονούμε, επιπλέον, προς επίρρωση των ανωτέρω, και το γνωστό γραφικό κινηματογραφικό «στρίβειν δια του αρραβώνος», ήτοι την επίτευξη της επιζητούμενης αποδράσεως δι’ επιβολής της αντιθέτου φαινομενικά επιδιώξεως! (Ασχέτως αν στο τέλος όλοι οι επίδοξοι Στρίβωνες βρέθηκαν με την κουλούρα περασμένη -όχι βεβαίως γύρω από το λαιμό, αλλά γύρω από την κορυφή του κεφαλιού οπωσδήποτε 😉 )

    Προσοχή όμως, στην περίπτωση της διελκυστίνδας, ειδικά όταν ο Άλλος προλαβαίνει να αφήσει πρώτος το σκοινί. Και τότε η κεκτημένη οπίσθια ροπή καταλήγει σε οικτρά καρούμπαλα…
    Μια μικρή ένσταση όμως: εκείνος που βρίσκεται συνήθως με το σκοινί περασμένο εν είδει βρόχου στο λαιμό δεν είναι αυτός που κρατά το μικρότερο κομμάτι -αλλά αντίθετα ο άλλος, ο αυτάρεσκα ως εκείνη τη στιγμή πιστεύων ότι η νίκη ήταν με το μέρος του επειδή μάζευε και μάζευε και μάζευε…

  2. Ο/Η sissa ben dahir λέει:

    Καλησπέρα κατ’ αρχήν και καλοστέργιωτο το γκεζί.

    Λιγοστές ελπίδες έχουνε να τη σκαπουλάρουνε αυτοί που δεν στρίβουνε…όπως έλεγε παλιά κι ο θείος.
    Τώρα στρι και κόβω ρόιδα
    και σας κάνω την κορόιδα.
    Δεν σας σκάω άλλα μύτη
    την πουλεύω σα σπουργίτι.
    (Παλιά γνωμικά των Αχαιμενιδών για το στρίβειν)

  3. Ο/Η NΟΣΦΕΡΑΤΟΣ λέει:

    χε χε .. Επιτέλους .
    (ακολουθουν πολλα ποιηματακια και αλλα πολλά .. εκτος αν με βαλεις στο Μοντερεισον)

    Αυτο ειναι η Ιθακη βρε..(εκτος κιαν ειναι αντικατοπρισμός )

  4. Ο/Η Petefris λέει:

    Στα χρηστικά και καυστικά που διαβασα εδώ, προσθετέος ίσως ο τύπος του Στρόβωνος (ο περί εαυτόν ποιόν αεικαύστους φουρφούρας, ζάλην εμποιών τω περιβάλλοντι, πλην εντέλει ακίνητος ο πούστηρας)
    Σημειωθήτω οικογένεια πρωτεξαδέλφων των ως άνω, ήτοι ο Στράφων (που ό,τι και να επιχειρήσει ,στράφι πααίνει) ο Στρέφων (μονίμος μονόμπατος τυπάς) αλλα και ο Στρίφων (ο αδιάφορος περί τα δημόσια αμπλακήματα και ασχολούμενος με το στρίφωμα της λίμπερτι φουστίτσας του).
    Την ευαρέσκειάν μου έχε, και την συμπάθειαν προς την τοπικήν σου πατρίδα, διότι αι άλλαι ,μεταξύ Τατούλη και κυρίας Παγκάλου, βρίσκονται υπό προεκλογικήν μαγειρίαν.

  5. Ο/Η papoylis λέει:

    Νοσφυ

    καλώς σε βρίσκω στο ταπεινό μου ρημάδι. Η χαλαρότης του ύφους και η οικονομία στα σχόλια ( και προπάντων στους επαίνους ) θα είναι προσόντα που θα εκτιμηθούν από τους ολίγους ( αλλά εκλεκτούς όπως βλέπεις ) αναγνώστες αυτούν του ιστολογίου.

    Πάππο

    έχοντος σήμερα ταμάχιον , ο συγκλωβίτης ( και της γραφής τριλοβίτης ) επιφυλλάσσεται για τις απαντήσεις εν ευθέτω…

  6. Ο/Η suigeneris λέει:

    ενδιαφέρουσα προσέγγιση-ανιχνεύσιμες οι πηγές
    προσωπικώς μιλώντας, τρεις κατηγορίες που θεωρώ σε αυτή τη φάση της ζωής μου πως -κάπως- με αφορούν, σχετίζονται προνομιακά (για διαφορετικούς λόγους η καθεμία) με την Ενότητα ‘Στρίβειν’ :
    -γυναίκες συγκεκριμένων ηλικιακών βαθμίδων με συναφή χαρακτηριστικά (καμένη φλάντζα, αρπαγμένο σασί, κλπ)
    -αμυντικοί -γνωστοί και μη εξαιρετέοι- που ευδοκιμούν στο ελληνικό πρωτάθλημα &
    -πολιτικοί (ειδικά εκείνοι με όραμα..).
    Ειδοποιός διαφορά μεταξύ τους-> στις δυο πρώτες κατηγορίες έχει κολλήσει το παξιμάδι και δε φέρνουνε βόλτα ούτε με μπουζόκλειδο.. η δε τελευταία, στον αντίποδα, ταλαντεύεται δεξιόζερβα ακατασχέτως..
    συνελόντι ειπείν, ΑΠΑΣΕΣ οι προαναφερόμενες περιπτώσεις έχουν βγεί BLR..

    υγ. υπάρχει και μια ακόμη περίπτωση-αλλά Παπς, δεν θα αναφερθώ σε αυτή..

  7. Ο/Η kapetanios λέει:

    Παπούλη
    Ο Στρ…ίβων, στον πληθυντικό?
    ( παπς αυτόν τον νοσφεράτο να τονε κάνεις μονταρισέισον γιατί εμένα με στεναχώρησε μια φορά )

    *
    sissa

    Τις κυράδες λέω γοργόνες, και τους φίλους νταβατζήδες
    Τα κορίτσα λέω τρυγόνες, τα μαστούρια τσαμπουκαλήδες
    Το μηδέν το λέω τρίχες και το δάνειο λέω τράκα
    Το εννόησες, λέω, μπήκες; και τους τικιτάνγκ Mαρίκες
    Ξέρω κι άλλα , αλλά στρι και κόβω ρόδα και σας κάνω τη κορόιδα

    απο την εσπεράντο του Πέτρου Κυριακού 😉

  8. Ο/Η papoylis λέει:

    Καπταιν το κατάστημα είναι ελεύθερο για όσους περνούν το καθημερινό ( και αυστηρό ) modernization .

    Στα σχόλια Δόκτωρα και Πετεφρή εμπερίστατη απάντηση αργότερα , ελλείψει χρόνου .

  9. Ο/Η Νοσφερατος λέει:

    Γεια σου Καπαιν και απο κοντά ..

    Παπουλη κατανοώ 😉

  10. Ο/Η papoylis λέει:

    Νόσφυ

    modernization is the term 🙂

  11. Ο/Η papoylis λέει:

    τα χρεωστούμενα από χθες

    Δόκτωρα , κατόπιν των χθεσινών γεγονότων 😉 είναι προφανές ότι στη δική σου περίπτωση οι ως άνω 3 εκδοχές του στρίβειν εφαρμόζονται γάντι.
    Θα αποτολμούσα να προτείνω ως μόνη λύση την κατάδυση στο 1 και για τις καμμένες φλάντζες διαθέτωμεν τα αναγκαία ανταλλακτικά και κόλλες , την αποφυγή ( δια του στρίβειν ) οιασδήποτε ανάμειξης με τα ποδοσφαιρικά – σωματειακά και λοιπά lobbies ( το λίνκιον ελήφθη και ανεγνώσθη ) και δια το 3 την ανάληψιν εις τους ουρανούς των οραμάτων δι ενός γκελ ομοίου προς αυτό της μπάλλας του μπάσκετ αν με εννοείς. Διότι καζάντια άνευ οραμάτων γίνωνται αλλά , ενώ διαρκούν περισσότερο από τα οράματα , δεν έχουν εκείνη την ιδιαίτερη γοητεία της ( διακριτικής ) μπουρζουαζίας…. ( Τι με βάζεις και γράφω ορέ ;; 🙂 )

    Πετεφρέα

    Αν και συγκρατούμαι δια να μη σχολιάσω τα πρόσφατα «ποδοσφαιρικά» τεκταινόμενα , δεν μπορώ να αποφύγω μια πραγματεία περί του Στρόβωνος , οντότητος αιφνιδίας και ρυθμικής , του οποίου κατέχω επαρκώς τα μυστικά.

    Ο Στρόβων είναι το ακίνητον εν κινήσει. Δια της ρυθμικής εκπομπής φωτονίων επιβάλλει τη κίνηση εν τω χώρω , εγκελαδικώς , και δια τους προγέροντας ( ως ημείς ) σφόδρα ανησυχητικώς. Ακίνητος ών ο Στρόβων , θέτει δια της φωτοβολίας εν αυτοβούλω κινήσει μειράκια και debutandes επιχαίρων δια το φαινόμενον και ούτως ειπείν δημιουργεί περιδινήσεις , αναπηδήσεις και κινηματογραφικά εμπλακήματα . Οι μετέχοντες εις μέθεξιν , οι παρατηρούντες εν σεισμώ και οι ενίοτε μουστερήδαι εις αγανάκτησιν λόγω της βιαιότητος δια της οποίας ο κακεντρεχής Στρόβων αποκόπτει είς άχρηστα τεμάχια την αναλογικήν συνέχεια του διαδραματιζομένου θεάματος.

    Περί των άλλων εκδοχών δεν έχω τι να προσθέσω , μη ων ειδικός αφού….

  12. Ο/Η Απίθανος λέει:

    παπούλη σου’ στριψε;

  13. Ο/Η kapetanios λέει:

    καλησπέρα Νοσφεράτε

    *
    παπς
    θα με φύγει το τσερβέλο με όλα αυτά που κρύβονται αποκωδικοποιημένα στα σχόλια 🙂
    Πέστε και σε μένα τον ορφανό να καταλάβω τίποτες

  14. Ο/Η papoylis λέει:

    Κάπταιν

    Θα χρειαστεί αρκετή τριβή με τα ως άνω ιδιώματα για να μπορείς να αντιλαμβάνεσαι όλα τα υπονοούμενα , ταυτόχρονα όμως δεν θα πρέπει να ανησυχείς για τη δική σου πνευματική και αναγνωστική επάρκεια. Πολλά από τα ανερμήνευτα αυτά διαμειβόμενα είναι ασκήσεις ύφους και τίποτα περισσότερο.

    Απίθανε

    …. έχεις καμμία αμφιβολία περί τούτου και ερωτάς ή απλά έτσι για να βρισκόμαστε σε κουβέντα ;; 🙂

    Για το πρώτο σημείο σε διαβεβαιώ πως μούχει στρίψει από καιρό
    Αν συμβαίνει το δεύτερο τότε καλώς ήρθες , θα έχουμε την ευκαιρία να αερολογούμε απτόητοι…. 😉 🙂

  15. Ο/Η Noσφερατος λέει:

    modernization
    yes…
    …Παπουλη σουρχεται σε λιγο Κωδικας 33 / 45..

    😉

  16. Ο/Η Ενη λέει:

    Ξέρετε τι προτείνω, ο,τι πιθανόν λέτε «κατ ιδίαν» με ο,τι εδώ «εκτίθεται» και με ο,τι προκύπτει απο την «παρελθούσα εμπειρία» , να αναλαμβάνει κάποιος ο οποίος εχει τις μεγαλύτερες ικανότητες του «επεξηγείν και απλοποιειν» να το «μεταδίδει» εις το «ανυποσίαστο κοινό».
    Για να μη γίνει συνείδηση οτι υπάρχει «ελλειψη αντίληψης» και δημιουργηθεί «ψυχολογικόν πρόβλημα» σε τινες εξ ημων. 😆

    Y.Γ. Ειναι η τελευταία φορά που χρησιμοποιώ αρχαιζουσα-καθαρεύουσα τόσο αρεστή σε τινες εξ΄υμων. 😆

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s